Alla inlägg den 16 november 2021

Av Rehn/Hornesjö - 16 november 2021 23:01

 .

Grönt är alltid kul att se på appen.

Idag finns det inte så många måsten, men klart det blir en del att handla, som vanligt

Nu har vi även fått en bild på en 9 månaders Charlie    som även hann har all sin valppäls kvar

De kommer nog att få den bästa pälsen eftersom alla har varit så bra på att inte göra mer än borsta och kamma innan den börjar falla av själv.  Skulle önska att jag hade haft detta tålamod, men jag sätter nog både sax och maskin i mina hundar långt innan de faller av sig själv.


Jobbade som vanligt med hundarna i trimmet.  Är så skönt att plocka på dem lite dagligen så slipper man de stora jobbet när de börjar bli blött och lerigt ute och hundarna hela tiden gror igen om man inte håller efter.


Passade på att gå ut och lägga ett litet kortare öppenspår till Åberlix som Lasse senare på dagen skulle få gå.


Hade inte hunnit se Glamour på måndagskvällen så detta gjorde vi innan Hem till Gården började. Så det blev nästan 1,5 timme som vi satt framför TV innan vi hann ut med först hundarna sedan att åka och handla

  Fick bli en toast och hallonsaft till lunch.


Först en tur till Dollarstore för inköp av lite till hemmets städning.

Sen en tur även till Hallunda och en till in på loppiset.


Nu kändes det dax för Lasse och Åberlix att få gå spåret.  Jag hade inte markerat detta så det fanns inget för Lasse att gå efter.  Märkte på honom att han trodde att Åberlix var fel ute, men jag sa att låt honom söka och när han till slut stannar upp och jag säger till Lasse att nu måste du väl belöna honom, så fattar han ingenting. Hade gömt skanken i en lövhög och det var där som nu Åberlix stod och försökte få husse att fatta.




Dagen försvann rätt fort och vi hann med ett par promenader innan det var dags att åter slå oss ner framför TV:n

Hade en del med gräddfil kvar sedan tacomiddagen förra veckan och eftersom jag nu har bestämt att vi ska göra av med det som finns så fick jag utgå från just den varan när jag bestämde middagen.

 

Rösti är alltid gott och ikväll fick det bli den flaska vin som vi fick av Patricia och Adnan. Passade så bra med lite porlande vitt vin.

Det är en middag i min smak.  Lasse avstår gärna räkorna och fyller sin med rom i stället


Kvällen fortsatte som vanligt att jag gjorde mig klar för sängen efter att Alla mot Alla var slut.

Lasse envisas med att ligga i sängen och se Unga Morse.


Så var det onsdag

 


Har nog aldrig drömt så mycket som denna natt och som vanligt innehöll drömmen en del om min gamla arbetsplats Borgskolan.

Massa annat hände också och jag var så sur på Patricia som tog ut Åberlix mitt i natten för att kissa, jag ville ju sova eftersom jag skulle väcka pappa klockan halv 6 (detta var på riktigt, pappa hade bett mig att ringa vid den tiden för att han skulle komma igång tidigt). Vad nu Patricia gjorde hos oss på natten har jag ingen aning om.  I skolan hade vi ett rum som det fanns massa djur i och jag skulle dit och kolla kaninerna, det var en stor röd katt i hagen bland dem och Yra kommer och hoppar in i hagen och katten blir jättesur och ger sig på henne.  Sen var jag i Norsborg och upptäcker att jag inte hittar mitt nyckelkort, Carola Häggqist säger att hon kan köra vår bil, men det kan ju jag också, behöver ju inte kortet för att köra och jag kastar ur henne ur vår bil och säger att hon inte har något med detta att göra.  Ja som sagt en massa konstigheter var det i drömmen och när jag vaknade så var klockan 6,45 och Lasse säger "har du ringt din pappa".. Kollar på mobilen och ser att pappa har själv skickat ett meddelande till mig att han klockan 6 var uppe och färdigklädd och jag kände mig nöjd

 

Våra hundar har blivit riktiga sjusovare efter normaltidens intågande.

Idag är det riktigt grått väder ute och det även småduggade när vi släppte ut dem på morgonen för sitt morgonkiss.

Lasse ville till Rusta och jag hängde med och köpte mig ett par vantar.  

Sedan hem till Tv och Hem till Gården.. 

Sen blev  det första långpromenaden med våra tjejer. 

Fick för mig att vi skulle ta samma runda som jag hade lagt spår på till Åberlix igår och insåg att minnet är kort.  På ett ställe igår så fastnade jag med jackan i en taggbuske och hade en del svårigheter att komma loss.  Idag hade jag helt glömt bort denna och är glad att jag bär glasögon för naturligtvis gick jag rakt in i denna och fastnade och sedan blev jag riven rakt över näsan och blodet rann ner över näsan och ut på kinderna.. Hade bara mina nya vantar att torka med.. 

Hoppades slippa träffa någon på vägen, men klart att ett par grannar som också var på promenad dök upp. 

Hem och tog mig 10 minuters vila innan det var dags för killarnas promenad.  Hann inte så långt innan vi mötte samma grannar igen som nu var på hemväg. Men nu var mitt ansikte tvättat. 

Ikväll var det Lasse som stod för maten

   

Då blev det flamberade isterband, råstekt potatis och stekt ägg.

Smakade bra.

I kväll valde vi att se en gammal Wallander istället för Alla mot Alla och det resulterade i att kvällen blev alldeles för sen.

Det var en hel del störningar denna kväll, vid 22 tiden tog Lasse ut hundarna och då stod det en kvinna och pratade i mobilen och Lasse hör henne säga att jag är vid 3:an och det är ju vår granne.  Sen hände inte mycket förrän strax före 23 då hela vårt rum lystes upp av ett gult sken och utanför oss står en ambulans. Vi förstår att de ska till grannen för han har varit dålig länge.  Ser klart hela Wallander och sedan går vi upp för att fortsätta att se på TV:n i sovrummet och ikväll känner även jag för att kolla på Unga Morse.  Ambulansen står utanför och blinkar fram till klockan är strax efter midnatt då jag hör att det slår i dörrar och kollar ut och ser att de bär in grannen i bilen.

Fortsätter att se på TV fram till klockan är strax före 01 och känner att jag måste kunna sova.

Somnar till slut efter några hostattacker som har varit borta i flera dagar

Vaknar vid 3 tiden och tror att det är morgon, men inser vad klockan är och försöker somna om eller i alla fall slumra.

Nästa gång jag vaknar är klockan 05.46 och jag inser att det har blivit alldeles för få timmar denna natt, men somna om är inte att tänka på, men ligger i alla fall kvar i sängen till klockan är nästan 7.

   

Kan inte låta bli att läsa av min app och ser ju att så lite sömn var det länge sedan jag fick.

Tipsen jag fick är ju bra, men jag vet ju vad som störde min sömn.

Idag är det torsdag och det får nog bli en slappardag med bara lite filande på hundarna och några stärkande promenader.



























Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards