Alla inlägg den 18 november 2021

Av Rehn/Hornesjö - 18 november 2021 08:55

 

Kände mig ganska mör när jag var tvingad att stiga ur sängen.  Men jag var inte ensam om att vara trött, varken Yra eller Z hade någon som helst lust att gå ut denna morgon.  

Yra som skulle ha löpt i början av oktober har fortfarande inte visat något tecken på detta, men hennes skendräktighet finns kvar och hon har en av mina mjuka tofflor som hon tydligen tycker är hennes bebis och den vill hon helst inte lämna kvar i korgen på övervåningen.  


Var ganska trött hela förmiddagen, men vi åkte i alla fall för att handla i Norsborg

Ville köpa kalvlägg men det hade de inte,  men i Hallunda fanns det.


Hem och kollade först på reprisen av Alla mot Alla och sedan på Hem till Gården.

Sen blev det killarnas tur att få sin promenad och sen bara hem i ca 10 minuter innan det blev tjejernas tur.

Medans vi var ute så fick min crockpoot jobba med en pepparotsgryta


Lasse  ville ha varm glögg när vi kom hem.. Det är inget för mig, men smuttade på lite i alla fall.

Hände väl inte så mycket mer fram till middagen

 

Såg inte mycket ut för världen men då gott det var med denna husmanskost.  

Kan ibland uppleva att köttet nästan blir lite väl mört när man gör detta i crockpotten, men bättre för mört än för segt.

TV på 4:an hela kvällen fram till kl 22 då det blev att byta kanal till 5:an och Alla mot Alla, 

Ikväll måste jag somna tidigt. 


Fredag igen

 

Natten blev bra, vaknade klockan 3,46 och funderade på om jag skulle gå på toa eller inte, men kände att det var lika bra för annars skulle jag inte somna om.  Kröp tillbaka i sängen och var tvungen att flytta på Z som hade intagit min kudde medans jag var uppe.  Somnade om och vaknade inte förrän 7,40 denna morgon.

En hel del på agendan. 

Blev en lite senare frukost än vanligt och då även en senare även för våra hundar, men det var ingen som klagade denna morgon.


Klockan 10 sod jag i köket för att förbereda ännu en husmanskost, denna gång en Ossobuco, som ska bli kvällens middag. 

 

Både Zlatan och Åberlix blev badade och Lasse tog både dem båda på trim bordet,  något som gladde min onda kropp. 

  Åberlix är mycket lugnare på både  trimbordet och i badet än Zlatan.

Men han vill inte stå, så det blir en utmaning på söndag, när jag ställde honom på cockerklubbens utställning för ca en månad sedan så lät jag honom vara, jag stod upp hela tiden och lät honom röra sig vilket domaren accepterade, men nu vet jag ju inte hur denna domare vill ha det.


Sen blev det en tur till Maxi och sen hem igen och jag hann med att koka ihop en crème brulé. 

Sen en tur till Återvinningen. 

På vägen dit började det lysa igen på vår display att nyckelkortet var lågt batteri, men detta kan inte stämma eftersom vi har bytt nu två gånger på en månad just för att det stått detta. 

Tänkte att fast jag aldrig använder mitt kort så kanske det är något som gör att även detta måste bytas så vi åkte hem och bytte batterie i även detta.  Öppnade med mitt kort och det stod fortfarande lågt batteri. Lasse blev sur och sa att nu åker vi till Renault och får svar på varför det blir så här.  Började vår resa men kom inte alls långt innan det står OK på displayen Vi vände och åkte hemåt igen.


Sen gick dagen vidare och snart var det dags för vår middag.

   

Det blev en bra middag och köttet var så gott och precis så lagom som jag vill ha det. Till detta serverades detta vin som vi hade fått av en av våra valpköpare.


Sen skulle jag bjuda Lasse på efterrätten

  men så besviken jag blev. Det var första gången jag gjorde denna på ett pulver och allt fanns med.  Men när jag vände denna så var det inte alls den karamell botten som jag önskade och inte tyckte jag att smaken var som den brukar när jag gör egen.  Men Lasse som är en gottegris åt med god aptit och tycket inte alls den var så äcklig som jag sa.

Sen blev det Idol hela kvällen.  Egentligen vet jag inte varför jag tittar, för så bra är det inte.


Hoppas min kropp ska kunna fila lite på killarna, annars får det vara nog.

De är i alla fall rena och luktar gott











Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards