Alla inlägg den 6 november 2021

Av Rehn/Hornesjö - 6 november 2021 08:39

Kände mig lite stressad på förmiddagen, det var så mycket jag skulle hinna med men det är inte lätt med en valp i huset som helst vill vara med hela tiden.

Pappa kan inte åka till graven och besöka mamma men han har som vanligt gjort så fint till henne hemma

 

Hon får fortfarande en bukett färska rosor varje vecka, precis som de var när hon levde.

Lasse fick ta ut lilla Polo så jag åtminstone kunde svabba golvet i köket. 

Vid kvart över 11 åkte vi iväg för att Lasse skulle gå Zlatans 3 spårprov.

Vi hade tid klockan 12 med domaren, men hade blivit förvarnade att det kunde ta lite längre tid eftersom de även hade kurs denna dag.

  Zlatan var i alla fall taggad och vet vad det handlar om när selen kommer på.

Strax före halv 1 så kom de i alla fall iväg och 13 minuter senare var de klara

 Det var en glad husse som kom tillbaka med en nu ny champion i familjen.  Det var många år sedan vi gjorde prov och den senaste som blev Champion var vår Sally. Innan hade alla vår springer fått denna titel.

Nu var det vara att skynda hem, släppa ut alla hundarna inklusive lilla Polo innan vi skulle få besöket.


Vi blev lite senare hem än vad vi hade räknat med så jag ringde Polos matte och husse från skogen och sa att de skulle ta det lite lugnt och komma lite senare än 13,30 som vi hade bestämt. 


 

Så var det äntligen dags för dem att få hämta sin lilla kille. 


Ska nog medge att jag var ganska slut och orkade inte vara lika aktiv som Lasse var när han direkt började montera ner valp hagen och började flytta möbler. 


Funderade på vad jag skulle orka lags för mat och kom på att jag hade 6 pannkakor kvar sedan i torsdags och kantareller och även bacon har jag alltid hemma, så det fick bli crepes. 

Vi hade ju också något att fira så den fina Cavan vi fått av Morris matte och husse kom väl till hands denna kväll

 

Lite glass till efterrätt blev det. 


Som vanligt en lördags kväll blev det Morden i Midsomer. 







Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards