Alla inlägg den 1 november 2021

Av Rehn/Hornesjö - 1 november 2021 07:31

 

Måndag och en natt som inte var någon njutning

Vet egentligen inte varför men jag vaknade till och från hela tiden. 

Valparnas invanda klocka var 6 när min visade på 5. De somnade i alla fall om och sov en timme till. 

De vuxna verkade inte bry sig om klockan denna morgon utan sov vidare tills vi steg ur sängen. 

När klockan var 7 var vi färdiga med morgonmålet. 

Nu var det bara att börja städa köket som vanligt och idag blev det extra för medans vi satt i vardagsrummet och åt så hade Åberlix haft kul med en tidning och den var lika fint strimlad som om den hade gått igenom en pappersstrimlare. 

Ja nog finns det alltid något att göra.

Även de här två har lite att göra och vem som vinner det får ni gissa

 

Roligt hade de i alla fall och den som vann var faktiskt mamma Yra.

Vi tog ut valparna medans jag städade köket


  Trodde att jag skulle kunna få en bildserie med alla fem på, men det var inte lätt för de förflyttar sig ganska fort dessa små.. Ja ja alla är med men det är alltid bara 4 eller 5 som syns samtidigt.


 

Nästa gång skulle de ha mat vid halv 12 tiden och Lotta och hennes dotter skulle komma från Hälsingland vid 12 tiden så direkt efter maten fick de gå ut och de hann då inte gå in innan Lotta och hennes dotter kom.

Det var ju ganska kul att de var ute och alla våra hundar fick möjlighet att träffa dem.

Det blev Östen och Z som fick vara med i vardagsrummet'

Fick oss många goda skratt av Östens galenskaper.  Han var helt upp i varv och ville vara med på allt. När vi skulle titta i väskorna så kröp han er och la sig i dem.

Nu är det bara 4 kvar och i morgon åker även Örjan (Rambo) hem med sin matte, husse och lillmatte som har stora planer på att kunna jobba agility med honom i framtiden.  


När Lotta och hennes dotter hade åkt så blev det en tur till ÖB för att köpa hundmat.

Hem och kollade på inspelningen av Hem till Gården.

Skulle ha tagit ut valparna men vi hamnade framför TV och en film i stället.

Hade inte planerat någon middag men det finns ju alltid något hemma att ta till och denna kväll blev det crock potten som fick jobba med en mustig köttfärssås till pasta

  Jag är inte så mycket för torr pasta, helt okej när det är färsk eller hemgjord men jag tar aldrig mer än högst 1 dl på tallriken. Däremot gillar jag köttfärssås och idag hade jag tagit tomatsås med basilika och naturligtvis både vitlök och vanlig lök, så jag tog åt mig lite väl mycket och till slut sa det bara stopp.  Detta är en rätt som är roligt att bjuda Lasse på för då äter han jättemycket.


Tv sedan hela kvällen, massor att se.  Valparna fick rasa runt som de ville i kök och vardagsrum. Att den kan kännas sådan skillnad på 4 och 6 valpar.  


Så var det tisdag och även idag är det valphämtning.

  Sömnen har helt blivit fel sedan i lördags då klockan ställdes om.  Men våra vuxna hundar kom snabbt in i sömnrutinen, men maten vill i alla fall Zlatan ha en timme tidigare än vanligt.

Valparna som fram till halv 7 idag och det var ju toppen, så de har kommit in i rätt rytm i alla fall.

Rent och fint var det även i hagen när jag kom ner till dem.  Alla hade bajsat och kissat i sin låda.

Det blev utgång på förmiddagen för alla hundar


  'Sista uteleken med kompisarna blev det denna förmiddag för Rambo som vid 12 tiden skulle få återförenas med sin väntande familj.

När de kom in fick de sin mat      sen var jag tvungen att stoppa en liten skitig Örjan i badet, för smutsig kan han ju inte vara när han ska åka hem.

     När han var torr så fick han leka och det är ju något han gillar och idag hade de fått med sig en smutsig liten råtta in från utehagen   

Strax före 12 kom sedan den glada familjen för att hämta sin lilla kille


 



Det blev mycket lek med mamma Z innan de åkte hem.  Z vill verkligen visa hur trevlig hon är inför alla valpköparna.

Blev en tur till Hallunda för lite inköp-

Hem och tog det ganska lugnt resten av dagen.

Middagen blev på rester från gårdagen pasta och köttfärssås. 

 

Valparna fick en timmes lek med mig i köket innan jag ville att de skulle sova för natten.

Själva kopplade vi av efter leken med valparna'

  med lite njutning för själen

Sen blev det  Alla mot Alla och efter detta är det bara att smyga sig förbi hagen för att inte väcka de små.

Så var denna dag över och i morgon blir det repris för då flyttar både Ölice och Öbbe









 






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards