Alla inlägg den 7 november 2021

Av Rehn/Hornesjö - 7 november 2021 08:47

Söndag och det regnar

 

Har hostat en hel del under natten, så kanske det är därför jag blivit stört och fått så dåligt värde på ANS.

Första morgonen på evigheter sedan känns det som, när vi äntligen fick tillbaka vårt kök.

Började redan i går kväll med att iordningställa köket men orkade inte flytta det tunga bordet, så det fick vi börja morgonen med för att ha något att sitta vid när vi åt frukost.

Det enda jag saknade var att inte kunna se på TV samtidigt som vi åt.

Känns ganska bra att det regnar för det fanns så mycket att göra inomhus denna dag.

Något som jag är jätteglad över är att alla är så generösa med att lägga ut bilder och text på dina valpar nu när de har flyttat. Är ju alltid så kul att se hur fort det går för en valp att bli hemmastadd i nya hemmet.


Pappa behövde lite hjälp med en sak idag så vi åkte över och hjälpte honom.. Han mådde inte så bra och blodtrycket var alldeles för lågt så han var jätte yr.. 

Sen när vi åkte därifrån så blev det att handla det som fattades hemma och det var mjölk och ägg.  Passade på att handla köttfärs, högrev, kyckling, fläsk ytterfilé och innanlår. 

Eftersom vädret var dåligt så passade jag på att laga lite mat.  Frös in det mesta av köttfärsen, men sparade lite som jag gjorde köttbullar av, tänker ha dessa i morgon till bruna bönor. 

Gjorde rullader till kvällens middag och även en kyckling gryta som kommer att frysas in

Sen blev det hästhoppning för hela slanten. 

Så mycket mer blev det inte denna dag innan middagen 

 

Oxrullander är aldrig fel, det var längesedan jag gjorde detta som förr var en rätt som Lasse önskade sig ganska ofta.

Sen fanns det lite grädde kvar så jag vispade lite till glassen

 

Till detta fick det bli lite vitt vin.

Sen fortsatte kvällen med Morden i Sandhamn.

Hoppas kunna sova i natt.

Nästa vecka blir det nog inte mycket jag kommer att skriva, vi har massor att ta igen efter de 9 veckorna med valpar.

I morgon fyller Yra 7 år.. Tiden dit gick så fort, hade hoppats på en kull till efter henne, men nu är den tiden förbi.










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards