Direktlänk till inlägg 29 maj 2023

Måndag till onsdag vecka 22 2023

Av Rehn/Hornesjö - 29 maj 2023 08:56

Måndag

 

Blev en lite halvjobbig natt med en del hosta.  Vaknade vid 6 tiden och Lasse gick ner och släppte ut hundarna, men kände sedan att han ville vila lite till.  Även jag stannade kvar i sängen, men slumrade mest fram till halv 8.

Nu är Yra helt sitt rätta jag igen.  Lite stel är hon precis när hon reser sig, men även detta känns gå åt rätt håll.'

Själv är jag ännu mer vissen idag och det kommer inte att bli så mycket gjort för min del.

Ställde mig på vågen eftersom det var måndag och vikten pendlar hela tiden beroende på om jag äter lunch eller inte, känns det som. Men den pekade åt rätt håll i alla fall.

Orkade ingenting idag och jag behövde i alla fall inte handla något.  Om Lasse absolut ville iväg så fick han göra det  själv.  Tycker att han är ganska oansvarig när han hela tiden ska ut i affärer för att handla något som han inte alls behöver.

Lasse fick grilla varsin bratwurst till lunch.

Sen blev det Hem till Gården en halvtimme innan jag gick ut och satte mig i en solstol.  Hade bestämt mig för att rena poolen, men jag orkade inte, fanns ingen ork allt i min kropp denna dag.

Gjorde det lätt för mig med middagen och lät en köttfärssås få sköta sig själv i Crockpoten.  Sen bara koka spagetti

Börjar bli en vanlig måndagsrätt här hemma

   

Men detta är i alla fall en rätt som alltid går hem hos oss båda.

Kollade på Bytt är Bytt, men det var inget speciellt tycker jag, bara massa onödigt skratt och flams och noll intresse för sakerna. 

Sen skulle vi se en film som började med 21, började se den men orkade inte så jag gick i stället upp och la mig.

Somnade någon gång efter halv 23.

En riktig slö dag som kommer att visa sig i morgon på appen.


Tisdag

 

Idag var det riktigt varmt redan på morgonen

Vaknade kvart över 5, men låg kvar i sängen till strax efter 6.  Lasse gick då upp och tog ut hundarna på tomten. Kom upp och sa att han orkade inte gå upp redan utan ville vila ett tag til.  Jag la mig i sängen och kollade på kvällens avsnitt av Glamour innan jag steg upp igen.

Känner mig verkligen vissen idag, men Lasse ska till HS för provtagning och vill absolut att jag ska komma med. Får väl ta mig i kragen och sätta på mig ett munskydd och hålla mig långt från människor.

På vägen till HS så ville jag besöka Peter och kolla vad vi behöver köpa för växter. 

Blir så besviken när jag ser en tom plats. Den23 mars på 54 årsdagen av hans bortgång var, vi upp med  ett tungt fågelbad som är en ängel som håller i en stor snäcka.  

  Dagen till ära satte vi ett stort ljus i denna snäcka. 

Men vem det än är som tagit denna, så gjorde det mig ganska ledsen. 

Denna var även ett minne från mamma och pappas landställe. 

Även denna dag gick i lugnets tecken

Tog med mig Åberlix för att kolla vad den höga musiken som ekade på hela Hallunda gårdsväg. 

När jag kom upp till ängen så mötte jag en granne som stod och målade garaget. Sen kom hans, fru och jag satte mig på en sten och snackade lite. De båda hade även de varit sjuka ett tag. 

Var skönt att komma utanför tomten. 

Hem och värmde upp resterna från gårdagens middag. 

Gick och landsbygdens mig klockan 22.


Onsdag

 

Natten såg ut som den kändes.  Låg kvar i sängen och kollade på Glamour via mobilen. 

Kände direkt att jag orkade inte bege mig ut idag utan kände att jag behövde även denna dag i lugn och ro. 

Lasse mår i alla fall bättre och började med att klippa häcken på framsidan av tomten. 

På vägen från HS igår så såg vi detta   vid Slagsta Gårdsväg och förstod att vi skulle få se masten på plats. 

Själv satt jag och kollade på hur helikoptern och 3 killar jobbade med att få den stora mobilmasten på berget.

     

Ganska läskigt att se de 3 männen som stod på toppen av denna byggnad för att ta emot och sätta detta på plats.

Lovar att jag fick hjärtat att nästan stanna när jag ser något som faller från denna topp, men insåg att det var remmarna som de hade kastat ner.. 


Grillade en korv till lunch. 

Yra är verkligen på gång igen och kunde inte låta bli att reta sin son Åberlix. 

 

Synd att jag inte kan sätta in filmer längre. Fattar inte varför. 

Kvällens middag blev enkel och god   

 En helt perfekt sommar middag. 

Såg Sveriges Mästerkock VIP och tyckte att de båda skulle få vinna. 

Orkade inte så mycket mer denna kväll. 

I morgon  går vi in i juni och då börjar jag hoppas på sommaren. 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards