Direktlänk till inlägg 16 november 2020

Måndag till onsdag

Av Rehn/Hornesjö - 16 november 2020 08:08

Så var det vardag igen. 

Det där att somna till i soffan om det så bara är någon halvtimme så stör det sedan nattsömnen. 

 Så det där att gå och lägga sig tidigt gör ingen nytta för somnar gör jag inte men vaknar desto tidigare. 

Varmt var det denna morgon, hela 9 grader varmt. 

Efter mat och promenad så somnade alla hundarna


Blev en tur till Hallunda för Lasse skulle hämta medicin. 

Passade på att handla lite kött på Supergrossen

Hem och Lasse tog lite lunch och sedan tog vi med oss Z och Åberlix för att gå till planen och träna lite. 

På plan var Z duktig men att gå med henne fungerar inte och jag blev helt slut i kroppen.   Åberlix ville inte göra något alls med Lasse. 

Kvällens middag blev enkel. 

Denna rätt brukar jag kalla Ikea lunch

Så mycket mer bkev det inte denna dag. 

Avslutade kvällen med Alla mot Alla och sen blev det sängen direkt. 


Så var det tisdag

I natt blev det i alla fall lite bättre sömn och jag var osäker på om jag hade varit uppe något i natt, bra med appen som håller reda på detta  så jag inte behöver fundera. 

Klart att mitt knä skulle jäklas denna dag när jag för övrigt kände mig ganska okej i kroppen.

Så i stället för hundpromenad så ordnade jag till min nya vaxduk

 

Lite, funderingar har jag på vad det ska vara för gardiner till randig tapet och rutig vaxduk.. Helst skulle jag vilja ha en egen ritad gardin med runda ringar i samma färger som tapeten. Idén finns men inget eget tryckeri. 

 Det fick räcka med tomten för hundarna och det var, nog mer surt för mig än gör dem. 

 


Vår dotter Pia kom för att lämna lotter som vi beställt av dotter Malin och hon skulle även låna  en hundbur. 

Var roligt att hon kom eftersom vi inte har setts sedan förra året. 

Ikväll fick det bli korv stroganoff

 

Sen blev det inte något mer att skriva om denna dag. 

Som vanligt avslutade jag dagen med Alla mot Alla och det blir mer och mer spännande för varje kväll. 

 

Fast jag kom i säng innan midnatt så var det svårt att komma till ro innan halv ett. Var sedan upp en snabbis vid tre tiden för att kolla på en bil som smög tyst och utan lyse på gatan.  Orkade inte stå och kolla var den tog vägen så vi får väl hoppas att det inte var några tjuvar.

En varm morgon var det med hela 11 grader klockan sju. 

Dagen försvann rätt fort. Det blev lite hundpromenader och lite annat att göra hemma. 

Körde lite lydnad med, Z och då är hon så duktig. Hade så gärna velat ha henne lös för att slippa detta dragande, men hon ska ju fram till alla människor för att hälsa, så det fungerar inte. 


Det blev lax planka för Lasse och Lövbiff för mig

och är det lill-lördag så blir det vin till maten. 

Nu är klockan snart halv 12 så jag ska göra mig redo för sängen och lite sömn. 

Imorgon börjar jag på en ny blogg. 

God natt














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards