Direktlänk till inlägg 19 november 2020

Torsdag till lördag

Av Rehn/Hornesjö - 19 november 2020 07:13

Så var det torsdag

Natten kändes ganska okej och det visade även appen

Det regnade och blåste ordentligt denna morgon

 När klockan var 10 så hade det hänt en del. 

Jag hade hunnit Brynäs köttfärs, skala och tärnat rotfrukter, skalat lök och stoppat allt i tryckkokaren för att förbereda en köttfärs soppa till kvällen. 

Sen blev det medans detta jobbade själv att vi hjälptes åt att sätta upp skivan jag tapetserade i går.

 

Detta är nu bara ett av mina infall så hur det blir när allt är klart .  Men att ha en list i taket (Lasse vägrade att ta bort den) på ett naket tak, såg inte kul ut.  Nu kan man i alla fall skratta om man tycker det ser knasigt ut.

 

Nu när skivan var på plats, men inte helt klart så fick jag för mig att sätta en deg till knytbröd till soppan. 

Sedan blev det att beställa tid för Yra hos Dog Motion     . För ett år sedan vann Qling ett presentkort hos Dog motion   på vår Cocker utställning. Tanken var att vi skulle påbörja detta efter sommaren, men så kom då både Qlings stroke, Corona och Lasses sjukdom emellan och jag trodde då att det bara var att kasta presentkortet . 

Men ett mail till dem och naturligtvis var vi välkomna hela året. 


Eftersom degen till brytbrödet var på kall deg så kom jag inte igång med bakning förrän klockan 12,30

Såg bra ut när jag tog den ur ugnen.  

Dagen fick fortsätta inne hela dagen

När klockan var 17 så stöd äntligen middagen på bordet.

 

Middagen blev uppskattad av oss båda. 

Tyvärr blev det inte någon kvällspromenad som jag verkligen skulle ha behövt. 

Kvällen avslutades med som vanligt Alla mot Alla.

 

Lite få steg blev det under gårdagen.

Idag var det riktigt kallt ute och vi skulle till Slagsta Marina och Noswork. Carin hade gjort hela sju jättebra sök. Z var både bra och lite sämre, hittade alla 12 dofterna men slarvar vid markeringar så det gäller verkligen att jag ser hennes markering. 





Lasse filmade lite men det blev ganska skakiga filmer på grund av att Lasse frös. 

Hem och åt en varm och god soppa innan vi tog en tur till Segeltorp och Renault för att byta batterier i våra nyckelkort för displayen varnade för dåligt batteri. 


Pappa kom och hämtade lotter från Pia och hade med sig vackra rosor och hundgodis. 

Blev en enkel bakad potatis med räkor till mig och lag till Lasse. 

Inga finesser denna dag , 

Idol och det var Simon som fick lämna. 

Nu börjar det bli spännande, men så länge min favorit  Caspar är kvar så är jag nöjd. 

God natt

Så var det lördag och natten kändes helt okej

 


Vid sju tiden satt jag vid frukostbordet


Idag  fanns det både blommor och Hänt på bordet eftersom pappa var här med detta igår. 

 
Alla hundarna ligger på köksgolvet och tuggar grisöron. 
Själv sitter jag och skrapar lott nummer 80 och även denna dag var det ingen vinst. Denna gång har det varit mycket dåligt med vinster. Två stycken en på 30 kr och en på 60 kr. 
Sen läser jag om en kvinna som i onsdagens lotto omgång tog hem nästan 98 miljoner kronor på en rad för 28 kr som hon haft i 20 år. 
Har själv en stående fem veckors stryktipsrad för 40 kr som funnits med från 1947 då jag som ettåring kastade med hjälp av en tändsticksask hem full pott till morfar. Sedan finns det även rader på denna kupongen sedan min mormor, mamma och moster gjorde 1966 och har sedan funnits med.  Nu är det mina rader som jag hoppas någon gång ska slå in. 

Ja önska kan man alltid göra. 


Tråkig och rening morgon och vad passar inte bättre då en att sätta mig vid symaskinen och försöka tillverka några munskydd.  Har massor av de vanliga som jag beställt via nätet men ibland är det ju roligare att ha något annat på sig, precis som när man byter kläder.  Har provat att göra flera olika prototyper för att kolla vilka som känns bäst.


Dessa tre blev det i alla fall under förmiddagen och sedan var jag så taggad så jag ville iväg och köpa något roligt tyg att sy av.  Vi åkte till Kungens Kurva, men det var nästan så att jag inte hade någon lust att gå in, har nog aldrig sett så mycket folk i denna affär, så tydligen är det fler än jag som gillar symaskinen just nu.

Något tyg blev det inte som passade mig, så det var bara att inse att jag får väl fortsätta att sy av mitt eget lager som finna hemma.

När vi kom hem var det dags för en lunch tyckte Lasse och stekte sig några ägg. Själv ställde jag mig vid spisen och gjorde några fetasnittar för att sedan bara sätta mig ner och slappa framför Vinterstudion


   

Dessa är så goda så jag äter alltid för många och det sätter sina spår när det sedan blir middagsdags.

Hade tagit fram varsin fläskkotlett på morgonen så det fick bara bli lite rösti och en halv tomat till dessa.

 

Vi var fortfarande ganska mätta efter ostsnittarna så det blev en hel del kvar av vår middag till hundarna.

Kvällen fortsatte framför TV:n med Morden i Midsomer och sedan fick det bli sängen 

Kom på att jag helt hade glömt bort att planera något för morgondagens kurs, men det får bli en repris på förra söndagens och det är ju övning som gäller.

Ny blogg börjar i morgon och slutar på tisdag












 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards