Alla inlägg den 11 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 11 april 2020 06:51

 

Natten blev inte alls bra. Vaknade flera gånger. Klockan var bara halv fyra och jag ville verkligen somna om, slumrande i alla fall till fram till klockan var strax efter fem.

Kände att det var lika bra att stiga upp och göra mig iordning. Så före sex stod jag vid spisen för att förbereda en lammstek som sedan skulle få slökokas i ca 5 timmar.

När klockan var sju så var vår frukost avklarad och dagen fick börja.

Hade sagt att om vädret var bra så tänkte jag bjuda två ensamma själar på brunch.

Vädret visade sol och de lovade det fram till 15 tiden så jag sa att brunchen skulle serveras klockan 13.

Så nu var det bara att sätta igång och skala potatisen till gratäng. Koka lite ägg och skala räkor.

Inget plock denna dag utan jag ville förbereda varsin tallrik med lax, ägg, räkor, sill och kavring som förrätt innan lammstek en skulle serveras.

Sen slängde jag ihop en choklad kaka i micron.

 


Blev några lyckade timmar innan pappa tog bilen och Per cykeln för att bege sig hemåt..

Men jisses vad trött jag var när de hade åkt.
Gick in och la mig i soffan och kollade på 12:an och fick skratta mycket.. 

Hade nästan tänkt sova en timme, men som vanligt gick det inte.

Avslutade i stället kvällen direkt efter Solsidan och gick och la mig.

Hoppades att få somna.

Det får vi se i morgon om jag gjorde

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards