Alla inlägg den 14 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 14 april 2020 06:57

 

Natten blev kort men utan avbrott.

Äntligen kändes det som en vardag igen 

En bra morgon med strålande sol. Tyvärr är nätterna fortfarande kalla och därav är mitt köksbord  fullt med saker som ska ut i det lilla växthuset.

Har i stort sett inte varit utanför tomten sedan skärtorsdagen och jag känner att jag snart får lappsjukan.

Idag måste jag i alla fall ut för lottot måste förnyas och äggen var slut.

Så fast det går emot så blev det en tur tidigt på morgonen till Maxi.

Kan väl lätt säga att det gick att lätt räkna de besökande på två händer.

Hem och var direkt ute på tomten.

Vid 12 var det dags för Hem till gården och en lunch som fick bestå av ett par grillade korvar 

 


Sen ville jag naturligtvis försöka att hålla mig ute så mycket som möjligt.
Vi plockade på uteplatsen och hittade en massa gosedjur som hundarna direkt la beslag på.

  Qling tog direkt en och satte sig i soffan.

 Z hittade jag en kanin som hon lekte med länge.

Yra hittade sin gamla kossa som hon direkt tog hand om som sin lilla bebis.




Zlatan tyckte det var bäst att gömma sin leksak så ingen annan kunde ta den.

Hade tagit fram både blod och skank på morgonen för att lära Zlatan lite vad eftersök går ut på, men som vanligt var det kroppen som styrde.

 

 Ute var jag i alla fall fast det mest var i sittande ställning.

Hade tänkt grilla något av köttfärsen jag tagit ut på morgonen, men det kyliga vädret satte även idag stopp för detta.

   men färsk pasta och köttfärssås går alltid hem och med hyvlad parmesan smakar det bättre än mycket annat. 

 

Trött var jag när kvällen kom och naturligtvis somnade jag i soffhörnan bara några minuter efter att Bäckström hade börjat, vaknade sedan till och såg att även Alla mot Alla hade börjat och bestämde mig för att nu jäklar ska jag i alla fall se slutet på detta.

Men sen var det bara att avsluta denna blogg och gå och lägga mig.

 

Ska bli kul att se vad appen säger om min sovtid i morgon.

God natt

Ia





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards