Alla inlägg den 9 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 9 april 2020 07:08

Solig torsdags morgon

 

Natten blev ganska hyffsad.

Solen sken så efter vår tidiga frukost bestämde jag mig för att tvätta fönster.

Började med lilla köksfönstret och som alla vet ska man inte tvätta fönster i full solsken.

Började med insidan, sen utsida  och så emellan.

Men vad sjutton hade hänt, fönstret såg värre ut innan det blev tvättat.

Så randiga fönster har jag aldrig sett.Bara att börja om igen, men när allt var klart så var jag fortfarande missnöjd.

Bestämde mig för att ta stora fönstret i köket när solen hade flyttat sig till andra sidan.

Så jag tog i stället hand om fönsterna i vardagsrummet.

När detta var klart så ville jag utnyttja solen på framsida och bad Lasse om hjälp med att trimma hundarna.

Finns inget bättre än att kunna stå ute och trimma.

Höll på till strax innan 12 då jag gick in och värmde ett par piroger som lunch till Hem till gården.

 Det stora köksfönstret fick jag aldrig energi till att putsa, så det får bli en annan dag.


Fortsatte att vara ute och ta vara på den fina dagen.


Även idag kom Lena och Tommy förbi för lite snack över staketet. 


Innan hundarnas middag satte sig även Lasse ner och vilade lite och jag passade på att göra varsin  GT som vi smuttade på medans maten låg på grillen

   


Hade gjort ordning en god köttfärs smet till kebabspett.

Det var premiär att smaka på färsen som jag hade köpt i köttpaket med Kravmärkt kött.

Att det var skillnad på denna färs och den utländska som jag oftast köper i vår butik var det stor skillnad på.

Både smaken och konsistensen var helt annorlunda och så himla god.

Så härligt med de ljusa kvällar som gör att man inte vill gå in.

Hade mitt onda ben tillåtit så hade det varit så härligt med en kvällspromenad.

Men som vanligt är det kroppen som styr.

TV fram till sex efter 23 de får de bli sängen.

Ia



  




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards