Alla inlägg den 12 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 12 april 2020 07:51

Fast jag var så himla trött efter denna tidiga lördags morgon så blev klockan som vanligt alldeles för mycket innan jag somnade

Men nu är det ny dag  som inte alls känns lika mysig som gårdagen. Idag är det varmt men ruggigt och någon sol visade sig inte i alla fall på morgon timmarna.

Yra proppsar på mycket kärlek, tycker att hon och jag helst ska tillbringa dagen i sängen.

 

Det är tur att det finns en mysig storebror som gärna ställer upp med en puss.

Idag behövde jag inte planera någon middag för det fanns både lammstek och gratäng kvar sedan gårdagen.

Något annat som jag också hade i kylen var ett halvt paket jäst som jag tyckte var synd att kasta, så jag satte en liten deg på bara 3 dl degvätska.

Medan degen jäste så tog jag en liten ensm promenad, mest för att få igång kroppen.

Hem och bakade ut 24 bullar

 


Innan jag stoppade dessa i frysen så tog jag undan fyra bullar.

Serverade oss varsitt glas mjölk, jag  tog en bulle och Lasse fick lätt i sig tre stycken.

Jag som inte är van varken med mjölk eller bulle fick naturligtvis ont i magen, men det var det värt för gott var det.  

Vädret var inget vidare men var i alla fall ute en del på tomten.

Middagen i dag blev rester, men det var inte fy skam

 


Måste erkänna att steken och gratängen var snäppet bättre denna dag än vad det var igår.


Klockan 18 satt vi sedan framför TVn  för att kolla på Bingolotto.

Strax innan 3:an skulle börja så såg jag att Lasse hade slumrat till i sitt soffhörn och jag tänkte låta honom sova.. vad som sedan hände har jag ingen aning om,  men även jag hade somnat och vaknade till precis av slutet på 3 ans bingo och insåg att Lasse var vaken.

Det blev ingen vinst, men ganska bra underhållning.

Fortsatte med Robinsson och sen blev det kommisarie Bentley.

Hade tänkt se Morden i Midsomer men avstod och bestämde mig för att se ovan i stället.

Så nu stänger jag min blogg för denna dag.

Ia





  

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards