Alla inlägg den 13 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 13 april 2020 07:08

 

Vilket uppvaknande det blev. 

Hörde vid fyratiden att Yra ville ut, tänkte i alla fall tanken att jag stiger upp och släpper ut henne. Men somnade om och vaknade till en odör som fick mig att nästan lyfta från sängen.

I hallen låg två batastora skithögar. Bara att ta tag i detta och felet var ju mitt, vad skulle den stackars Yra göra när ingen öppnade dörren.

Nu var jag iallafall klarvaken och ingen idé att lägga mig igen.

Snart visade sig även en stor lysande lampa och en ganska klarblå himmel, så inget att klaga på.

Bestämde mig för att idag öppna vacumförpackningen på entrecoten för ikväll ville jag grilla en fin köttbit.

  Biten såg så fin ut, tyvärr inte så mycket i sprängt fett som jag önskar, men köttet var fast och fint.  Delade upp denna dryga 1 kg bit på fyra förpackningar.  Blev ca 265 gr i varje förpackning, ungefär vad vi normalt brukar äta i köttväg.

Nu skulle de två skivor som inte skulle läggas i frysen få ligga och luft tills de skulle grillas en 7 timmar senare.

Lasse han jobbade vidare med hundarnas nya leksak och jag gjorde allt för att hålla mig ute, men gav upp och gick in och bänkade mig framför TVn för att se det missade programmet Bäckström.

Nu är jag tillbaka på Öland med min ljudbok "kan man dö två gånger" 

Såg hela boken igen när bilderna rullades upp i Tv rutan

Hundarna uppskattade sitt nya klätter torn och ville direkt prova.

Nu började  klockan närma sig middag men grillen fick vara för inte ville varken jag eller Lasse stå ute i blåsten för en liten köttbit.

Nej det fick i stället bli varsin planka med entrecoten.

Lovar att det smakade bra.

Så mycket mer blev det inte denna dag.

Just nu ser jag Alla mot Alla och tänker stänga av min blogg nu.

Imorgon är det äntligen vardag igen.

Ia

  

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards