Alla inlägg den 8 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 8 april 2020 08:41

 

Så här dålig blev dag och natt

Timmarna i liggande ställning kan jag inte klaga på, men bättre hade det varit om de hade funnits inom ramen 23-06.

☀️ sken i alla fall redan på morgonen och det livade upp mig.

Hade lite att skriva om på sida om fibromyalgi.  Sen kollade jag även in 40-talisternad sida och där fanns en fråga gällande påskens pyntade detta Coronaår. Själv har jag inte ens satt påskris på bordet och det visade sig att 95 procent av de som svarat sa "nej". Bara ett bevis att vi alla lider av att behöva sitta ensamma denna påsk.

Fast man får vara glad att man är två.

Lasse var tvungen att åka till apoteket.

Tog med oss hundarna och åkte till Maxis apotek. Jag stod kvar ute och väntade och träffade en tjej med hund från Slagsta.

När vi ändå var där så ville Lasse in på Systembolaget för ett gott rött vin till påsk.

Jag stannade även där utanför och stod en bit ifrån ingången, helt  plötsligt stod det en liten kö bakom mig och snällt väntade. De trodde att vi inte fick gå in, fniss.

Sedan ner till klubben tillsammans med Mia och Saga.

Meningen var att jag skulle jobba med Z men det blev inte så mycket jobb som jag hade önskat, men lite apportering och hopp hann vi med och det var mest Z och Saga som jobbade.. Qling fick för sig att gömma apporten och Zlatan gick för dig att den var ett tuggben.

Hem och satte på grillen

 

Varsin bratwurst fick det bli. 

En riktigt Corona lunch för det kändes som man tar vad man har.

Fortsatte att vara ute och sen kom posten och det var inte Tina som körde idag så klart att det då måste bli fel.

Vi får oftast Hallunda gårds post när det är annan personal.. Vet inte hur många gånger vi har fått vara brevbärare och det är ingen rolig sak att behöva ta mig upp till gården med ett ont ben.

Posten som kom fel idag kände jag att hon måste få eftersom det var från Karolinska och jag vet att hon har problem med hjärtat, så jag ringde upp till dem för att be hennes man ta bilen ner till oss och hämta posten. Fick då veta att hennes man hade blivit hämtat med ambulans vi morse. Bestämde att vi skulle ta oss upp till deras brevlåda om någon sedan kunde hämta posten därifrån.

Det fick bli Lasse som tog sig upp för backen.

När jag kom hem så ringde telefonen och det var en som var intresserad av våra kommande valpar.

Vi pratade länge och sedan skulle jag ringa till vår son eftersom jag såg att han hade ringt, men då var telefon död och det fick bli ett sms i stället 

Kollade klockan och insåg att jag inte hade en aning om vad vi skulle ha till middag.

Snabbt tänkte jag tiłl och fick till en pannkakssmet till en ungspannkaka med bacon.

Denna pannkaka blir ner som en omelett, många ägg och ytterst lite mjöl.

Gott var det.

I kväll fick vi ett mycket ledsamt besked. En av våra vänner sedan 1973 avled av sviterna av Corona.  

Kvällen fortsatte, men det fanns så många tankar att fundera över

Avslutade kvällen med Alla mot Alla

Tyvärr känns det som det kommer att ta lång tid innan John Blund kommer på besök.


Ia


  


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards