Direktlänk till inlägg 20 oktober 2020

Tisdag

Av Rehn/Hornesjö - 20 oktober 2020 19:19

 

Natten blev så bra den kunde. Kan inte bli fler timmar när jag somnar sent.

Var lite orolig för hur kroppen skulle fungera efter gårdagens städning av skåpen, men det kändes helt bra i kroppen när jag steg upp.


Det enda som stod på agendan denna dag var att åka till Hallunda för att handla kalvkött.

Men innan skulle vi få vår kyl och den skulle sen ställas på plats och.fyllas


Bestämde mig för att först ta kalvnacken i slökokaren och göra både dillkött och pepparrotskött av detta.

När detta var klart så blev det kalvlägg som stoppades i slökokaren tillsammans med massa gott för att bli en Ossobocco.

Lite promenader innan middagen fick det bli.

 

Köttet blev perfekt och en god rätt som dillkött och potatis satt helt rätt.

Fick svar på Z och Zlatans prover från Albano idag och allt såg bra ut gällande båda hundarnas lever och njurvärden, elektrolyter och blodvärden.

Hjärtat och ögonen fick vi reda på samma dag och de var jättebra.


Undrar hur de tänker  gällande fiber på Öland. I kväll ringde de och ville boka tid till nästa vecka för indragning i huset, detta är helt uteslutet för vår del och hur det går för våra grannar har jag ingen aning om. 


Bra TV hela kvällen, kul med nya serier som ger spänning direkt.


Spännande var även matchen i Alla mot Alla.

Ska försöka somna innan midnatt denna kväll

God natt



  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 16 maj 10:28

Torsdag  Åter en solig dag  Natten kändes toppen och när jag vaknade vid 5.30 så car det svårt att ligga kvar i sängen, men vill inte störa hundarna för tidigt eftersom de inte får gå ut före 7. Men det är alltid något att göra på mobilen oc...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards