Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 17 oktober 2020 07:44

Natten blev så där.

Att timmarna i sängen behövdes det visste jag.

Vid 1 tiden vaknade jag och kollade ut genom fönstret och det var snöblask som föll från himlen och la sig på bilarna 

Fortsatte att sova men ganska oroligt med konstiga drömmar.

Strax före 10 åkte vi iväg igen till Elgiganten och denna gång med rätt mått så vi kunde kolla ordentligt

Men att hitta det vi sökte med rätt mått visade sig vara svårt..hittade en som var ganska lik vår, dyr tyckte jag när den kostade nästan 14 tusen, fanns en exakt likadan men transport skadad på dörren men 4 tusen billigare på autlet.. vad sjutton gör lite skador, hundarna har ju repat våra vitvaror och även köksdörrar så detta bryr jag mig inte om. Så vi slog till och får hem den på tisdag.

Hem och lite sugna på en lunch vid grillen när solen sken

 

Lamm korv och öl smakade bra. 


Men som sagt allt har sitt pris och naturligtvis blir det lite ombyggnad för att den ska få plats. Då  var det dax att börja plocka ur över skåpet som måste avlägsnas. 

  men detta skåp som har suttit i ca 40 år satt som berg. . Lasse skruvade och skruvade ur skruv, men skåpet satt där det satt. Då bestämde sig Lassse för stick sågen, men den finns på Öland och min fanns, det inga blad till. 

Bara skicka iväg ett sms till sonen och fråga om han har tid, i morgon för att hjälpa oss. 


Nu var Lasse trött och slog sig ner i soffan med en whisky. 

Min  middagsgryta som puttrat sedan 11 tiden i slökokaren varv klar och jag behövde bara koka lite ris

   


Det blev en  mustig kabanozen gryta och den fick högsta poäng av Lasse.

Vet inte var tiden tog vägen men snart var det dags att inta sängen. 

Ordningen är intagen i hundflocken och alla kan nu vars tillsammmans igen tills Z ska löpa. 

Imorgon blir vår Qling 12 år. 

Ia


so

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards