Alla inlägg den 2 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 2 oktober 2020 06:59

Fredag

Natten blev som jag trodde och mellan varje uppehåll så flög tankarna runt i skallen på mig.

Har väntat på att KS skulle höra av sig under veckan, men inte något har vi hört och detta sätter återigen käppar i hjulet för oss gällande Ölands vistelse.

Åkte ner till klubben för att jobba Nosework med Z och  Yra var med men fick hålla sig i bilen eftersom hon löper, men lilla Åberlix fick lite social träning bland hundar och människor och att han charmar alla går inte att förneka.

Naturligtvis så ringde Lasses läkare mitt under mitt och Z sök.. det hade tydligen strulat med Lasses prover som han tog förra fredagen på Hallunda vårdcentral och de hade inte kommit fram, så nu måste han till HS och ta nya prover på tisdag och sedan direkt hämta den dyra medicin (cellgifter) och börja med den direkt..  men jag hoppas att han kan få vänta tills på fredag eller lördag så får de bli en snabbvisit till Öland enbart för att stänga av vattnet och stugan för vinterförvaring.  Mycket som inte blir som man hoppats denna sommar/höst.


Lasse hann i alla fall med att ta lite på utomhussöken och hela inomhus där A-K hade gjort 8 gömmor och det kändes ju som vi inte skulle kunna hitta, men Z jobbade jättefint och hittade 7 av dessa.  Tyvärr så har jag lite bråttom ibland och gärna vill att hon ska fortsätta att söka fast hon visar bra att det finns en doft, men jag har jättesvårt att alltid lita på henne.


Handlade lite till middagen, men det mesta fanns hemma till det jag hade planerat och det blev bakad potatis.

  Det är en enkel mat som alltid går hem.


Sen blev det kvällspromis med Yra, Qling och Zlatan.  

Det var en skön ljummen kväll och jag hade egentligen ingen lust att gå in.

Redan vid 22 tiden kände jag att det var lika bra att gå och lägga mig, dagen kändes bra och det är alltid skönt att ha något aktivitet att tänka på.

I morgon är det lördag och då blir det nog mer plocka på tomten och kanske städning av bilen.

God natt




  


 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards