Alla inlägg den 27 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 27 oktober 2020 13:02

Att helt lägga av att blogga kan jag inte och när jag ser alla mina följare som läser min blogg gav mig så fina ord i går på FB så bestämde jag mig för att fortsätta, men bara lägga ut den på FB någon gång i veckan.

Tisdag:

Idag skulle vi äntligen få träffa våra barnbarnsbarn och vi hade valt helt rätt dag för att kunna hålla oss utomhus.

Lovade att hämta pappa för även han kände ett behov av att få träffa barnen.

 

Vi alla tre hade munskydd när vi satte oss i bilen. Inte för att någon av oss känner oss sjuka men tar denna pandemi på allvar.

 

 

Det var ett lyckorus att få träffa dem och lilla Medina fast hon egentligen inte känner oss sken som en sol och var jätte glad för sin present. 

Dagen kändes som om den precis hade börjat när vi kom hem igen före klockan 12.

Tog oss lite lunch på falukorven dom fanns kvar i kylen.

Var sedan ute en hel del både med och utan hundar.

Middagen blev kalops som jag hade gjort i september och sparat i frysen

 


Sen lite mer hundpromenad och nu blev det killarnas tur att få egen tid med oss.

Gjorde ett par inkallningar med dem alla tre innan vi fortsatte promenaden.

Kvällen avslutades med Alla mot Alla.

Onsdag:

Hade egentligen bestämt mig för att somna tidigt, men det sket sig, så lite för få timmar blev det denna natt och det kändes när Lasse ville få med sig hundarna ut redan halv sex, inte hade Åberlix lust att lämna mig och sängen så det var bara för mig att stiga upp.

Vid 10 tiden skulle vi, eller i första hand Åberlix få lekbesök av Leo som bara är tre dagar äldre.

  Det blev full rulle på ängen när dessa två träffades. 

                   

   Lasse försökte få några stillbilder på dessa två, men det var inte lätt för de var igång hela tiden och Leo hamnade som streck på många bilder  



En snabb tur till Skärholmen var vi tvungna att ta eftersom min mobil hade fått tuppjuck och inte gick att stänga av utan pratade hela tiden. Var nära på att slänga den i golvet för att få tyst på den.

Tjejen på Tele2 hade i alla fall mer magiska fingrar än jag och lyckades efter ett bra tag.

Lasse blev sugen på en Big Mac och det var ganska tomt på McDonalds . Tyvärr strulade det till sig med kvinnan före mig i kön som hade svårt att bestämma sig . Hon sprang mellan kassan och bordet där hennes barn var placerade.

Hon ändrade sig stup i ett och ville byta menyer. Det värsta jag sett var att hennes barn nu inte ville ha chokladkakor med mandel och för andra gången med hennes kladdiga händer ville byta denna kaka och killen tar emot den, lägger tillbaka den i montern och ger henne en ny.

Till råga på allt så var våra hamburgare iskalla när vi äntligen fick dem. Vatten som jag ville ha kunde de inte servera.

Sista gången för mig på McDonalds.

Kan förstå att han blev stressad av denna kvinna.

Blev bara vila hela eftermiddagen.

Middag med lasagne från frysen

 


Hade gjort en pannacotta på förmiddagen och den hade jag glömt bort. Men när klockan var 21 så ville Lasse ha sin och klart att även min slank ner .

Lasse hämtade idag sin medicin för andra gången. De kostar dryga 90 tusen för en månad, känns ganska härligt att sjukvården har råd att satsa dessa pengar på en som är 77 år.

 Tur för oss är att det finns högkostnadsskydd.


Det blev åter en ganska sen kväll och jag kände mig inte ett dugg trött fast klockan var över midnatt.

Det återstår väl att se i morgon hur denna natt blev.

God natt


Torsdag:


 

Som synes blev det en ganska kort natt och till råga på allt så fick Lasse för sig att klockan var 6 när den bara var strax före fem och tvingade ut fem stycken riktigt trötta hundar. Insåg inte förrän han kom in att klockan bara var kvart över fem.  

Idag skulle Lasse till vårdcentralen för omläggning igen, tyvärr vill inte det jättestora såret på benet, där de har tagit skinn till transplantationen riktigt läka, men armen och bröstet är nu jättefint, så där slipper han i alla fall ha något bandage längre.

Själv stannade jag hemma och passade på att ge våra hundar sin frukost istället för som jag oftast gör, att följa med och passa på att handla.

Medan hundarna åt sin frukost så fixade jag ihop en choklad pannacotta till kvällen. Då vet jag att Lasse blir glad, för sötsaker är det bästa som finns.

Sen tog jag ut alla hundarna på tomten och passade på att ta lite bilder, det blir inte alls så mycket nu för tiden, men när tillfälle ges så känns det kul

       

Zlatan och Åberlix sprang som vanligt och lekte med en leksak. Det började med att Åberlix hade sin leksak och gömde den för Zlatan, men sen var det full fart på dem.. 

Zlatan gillar verkligen att busa med Åberlix och då är han en riktig retsticka.

När husse kom hem så gick vi in och hundarna fick vila lite.

Själva var vi tvungna att ge oss i väg till Kungens Kurva för jag måste byta en av mina nyinköpta patroner till skrivaren som inte fungerade som den skulle.  Den tömde nästan ut allt sitt bläck på första kopian och sedan indikerade den att det var fel på patronen.

Inga problem att få ett återköp på denna och så blev det en ny.

Samtidigt ville jag in till Servera och visa ett av våra cocktailglas som hade en stor spricka inuti själva glaset, Köpte till förra julen ett paket med fyra glas för att ha till bland annat räk cocktail.  Det är inte så ofta dessa används så när jag i somras upptäckte en spricka i ett av glasen  så kastade jag detta, men nu när jag skulle använda dessa i går så ser jag en precis likadan spricka i ett till glas. Det är som om denna spricka sitter inuti glaset, inget som känns  utan bara syns.  Tjejen tittade på detta och sa att de nu inte säljer dessa längre utan detta var bara något de hade tillfälligt och så säger hon "det är bara sånt som händer" när de inte används så ofta och bara står i ett skåp. 

Jaja inte mycket att orda om, så jag tog mitt glas och åkte därifrån.


Hem och tog oss en lunch från grillen.

     gjorde iordning allt för att ta ut till grillen.

Sedan fick Lasse grilla hamburgarna som han alltid får så saftiga och goda.

      Eftersom solen sken så satte vi oss ute och åt denna lunch.

Åkte ner ner Plantaget för att köpa ljung och gravljus. Ljus blev det men ingen ljung för jag som skulle ha både till gravarna och hit hem tyckte att de var alldeles för dyra. Ska kolla på Maxi i morgon när vi har varit och jobbat med Nosework.

Jag blev något förvånad när jag kollade på klockan och upptäckte att den vara var kvart över 1, hade trott att den var närmare fyra.  Men så blir det när man vaknar i ottan.

Hade en del jobb att göra på datorn så jag blev fast där lite för länge.

Hade lovat Lasse pannkaka så det var bara att ställa mig vid spisen och grädda dessa.


Dessa sju blev över när jag hade ätit två och Lasse sex stycken. 

Nu blir det en snabb runda med killarna innan Tv kvällen börjar.

I morgon är det fredag och Nosework träning står på agendan.

Men nu avslutar jag bloggen för denna gång och återkommer efter helgen.

Ia





  









  



   

 
What do you want to do ?
New mail
Av Rehn/Hornesjö - 27 oktober 2020 08:17

Nu är jag här igen för att förtydliga varför jag inte just nu orkar ha bloggen liggande på FB.

Det är inte den som skrev det som gjorde ont utan bara själva orden som just denna dag gjorde att jag känner att när jag inte själv mår så bra så är det lika bra att inte skriva något som behöver ge dålig energi tillbaka.

Hen får gärna läsa min blogg i fortsättningen och vi har även talats vid om detta.


Annars blev dagen helt okej och vi avslutade med en middag i min smak.

   

Så släng dig i väggen både oxfilé, entrecote och hummer för falukorv är nog det godaste som finns.

Kanske kommer att lägga ut min blogg någon gång i veckan i fortsättning, men inte varje dag som jag brukar.

Ha det gott alla mina följare.

Ia



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards