Alla inlägg den 30 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 30 oktober 2020 06:40

 

Så var det fredag igen och under de tre dagar som bloggen ska handla om så kommer det att hända en hel del.

Idag blev det Nosework på Botkyrka brukshundklubb. Körde bara Z, hade Yra med men kände inte mig riktigt okej och då är det bättre att låta bli.

Skulle handla ljung men även idag fanns inte det som föll mig i smaken.

Skulle till Peter och både kan ljus och smycke är inköpt, men utan om ljung hade jag ingen lust att åka upp.

Får bli flera i morgon.

Gratinerade några pannkakor till lunch.

Sen blev det  inte så mycket mer innan middagen. 

Tanken var att grilla  lamm kotletter men jag valde att tryckkoka dem med kryddor och tomater i stället. 

Gjorde varsin  hasselbackspotatis till detta. 

Köttet blev mört och såsen mustig så detta car, en lyckad rätt. 

Tog en bild på min november kaktus som står i full blom.   den är så vacker med både vita och röda blommor. 

Hände inget mer denna fredag.


Nu blev det lördag

   

Så började vår dag.  

Redan klockan 9 var vi vid Peters grav för att tända ljus. 

 

Alla fina minnen som fotografi, nallen och änglar som fanns från början har under åren blivit stulna av som inte förstår varför de fanns där. Fick upp ett minne från 2014 och då fanns nalle nummer fyra i ordningen och även bilden kvar.. Det som gjorde mest ont var när den första nallen som han fick försvann.. köpte då nya som även de fått vingar under åren.


 

Sen hem för att hämta våra tre yngsta hundar och åka till Hässelby för att tända ett ljus hos Lasses pappa. 

 




Sen till vår, dotter Åsa i Vällingby för att ta en hundpromenad med henne och döttrarna. 

 

 

Det var så roligt att äntligen få träffas, har inte varit där sedan den 6 juli.   Både Åsa och döttrarna hade munskydd för de tänkte på oss.  




När vi kommer hem  så satte jag e  pizzadeg och gjorde även en ananaspaj. 

 

Lasse kände för att få vila en timme och jag tog hand om hundarna och utfodrade dem innan  jag satte igång med att baka pizza 

 

Så mycket mer blev det inte att skriva om denna kväll innan jag intog sängen vid 23 tiden.

I morgon är det ny månad så då börjar jag med en ny blogg, så det får räcka med två dagar denna gång.


Hoppas att vädret ska vara snällt mot oss på vår första valplydnadskurs

Ia


 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards