Alla inlägg den 21 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 21 oktober 2020 06:38

 

Natten kändes ganska okej.

Känns ganska kusligt att kolla ut genom fönstret vid 6 tiden.. alldeles svart både ute och i alla hus.   

Igår fick jag ett roligt samtal från Cocker klubben att jag hade plats på viltspårskursen med Zlatan. Men som vanligt har jag inte turen med mig detta år.  Klart att denns kurs måste infalla på just de dagar jag lovat mina valpköpare kurs.  Även en klubbtävling i nosework fanns bland dessa tider.. så det var bara att tacka nej.

Även den roliga dag som vår dotter ordnade förra året, där släkten samlades för att tävla i pepparkakshus bygge är vi bjudna till. Men att vara samlad med massa barn är tabu detta år på grund av Lasses medicineringen..

Ja man har inte roligare än man gör sig.

Tur i alla fall att vi kan vara ute och ha lite roligt.. 

Det blev en tur till Volvo för Lasse måste få hjälp med att aktivera sitt Volvokort, vilket inte fungerade på datorn. Det visade sig vara flera som hade samma problem.

Tankade på hemvägen och sedan en tur ner till Lidl för att handla lite till lunch.

Precis när vi lämnade centrum så fick jag ett SMS om att tapeterna fanns att hämta.

Nu ville vi hem för att äta lite. 

 

Tog en lättöl till denna mat. 


Vid halv två blev det en tur till återvinning med glasburkar och tidningar. På hemvägen tog vi även Direkten för nog var jag ganska nyfiken på hur tapeterna såg ut i verkligheten

Såg bättre ut än vad jag hade trott och det var bra.  Blir första gången jag sätter upp en tapet med rött i, men någon gång ska väl vara den första

   

Sen får vi se hur den ser ut på väggen. 


När vi kom hem så blev det hundpromenad och idag var det riktigt varmt igen. 

Per kom och hjälpte oss med att få ut kylen till sopstationen. 

Sen blev det middag


Det blev ossobuko med tillbehör. 


Åreakuten och Alla mot Alla fick avsluta kvällen.

Spännande match

Ia









.


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards