Alla inlägg den 19 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 19 oktober 2020 06:48

 

Natten blev lite konstig på grund av att jag gick och la mig för tidigt. Men fast jag var vaken till och från så blev det i alla fall bra timmar.

Men klockan var som vanligt bara strax före 7  när vi var klara och jag satte igång mitt projekt som jag  hade planerat under min vakna tid under natten.

Att plocka ur och städa köksskåp är inget som i alla fall jag inte gör varje vecka.

Men idag skulle det bli och i nästan tre timmar klättrade jag på stegen upp och ner innan hundarna fick sin mat. Men ingen som klagade, bara mysigt tror jag de tyckte när de låg mitt på köksgolvet och såg mig stöka omkring.

Hade även planerat att tapetsera om i köket, det är inte så  många väggar och bara halva väggen eftersom vi har så mycket kakel.

Kollade igenom vad vi hade hemma till en tapetsering. Det mesta fanns så det var bara tapeter som saknades.. nu ville jag  ha randig tapet, inte för ljus för jag ville ha färg i köket.. tänkte mig något i färgerna rött, blått, svart eller lila, huvudsaken var att någon av dessa skulle ingå i ränderna.

Vi 11 tiden åkte vi i väg. Rusta har alltid haft både bra och rätt billiga tapeter, så nog skulle vi hitta något som jag ville ha. Men vad jag bedrog mig, fanns inget som föll mig i smaken.. 

Upp till Bauhus för att kolla men inget där heller. Fortsatte till Vårby färghall, men även där kammade vi noll. Men vilka priser på tapeter de hade.. hem och tog oss varsin macka och funderade på var det mer fanns tapeter.. Lasse ville till Ikea, något som jag inte hade någon lust med men vi kollade i alla fall och de hade inte tapeter.

Flügger hade vi i Kungens kurva så där kollade vi in, samma sortiment som Vårby färghall, alltså inget för oss

En tur till K-RAUTA och även Hornbach fick det också bli innan vi gav upp.

Hem och jag kände mig ganska besviken eftersom jag hade velat få upp något nytt innan kylen skulle komma på tisdag förmiddag.

Kollade lite på nätet och hittade vi alla fall randiga på bygga.se och beställde ett par rullar i rött, kanske inte alls vad jag ville ha, men bra mycket billigare än vad vi hade sett. Tänkte att det får väl bli en tapet till jul.. Gillar att tapetsera så det går alltid att göras om.

Nu var klockan halv fyra och vi hade varit igång sen kvart i sex på morgonen.

Lasse ville vila en timme och jag slog mig ner för att kolla på Barnmorskan i east end.

Enkel middag fick det bli.

Man tager vad man haver i kylen.

Till Lasses förtjusning lyckades jag även få ihop varsitt glas punch.

Kvällen fortsatte ända fram till 00.20 då äntligen Tv släcktes och jag nu hoppas kunna få sova några timmar.

I morgon på förmiddagen kommer vår nya kyl och sen ska jag slippa att springa mellan trimmet och köket varje gång jag behöver något från kyl.


Ia  




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards