Alla inlägg den 16 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 16 oktober 2020 07:10

  

Natten blev kort och inte mycket djupsömn. Så när jag vaknade vid fem tiden hade jag önskat kunna somna om efter toabesöket. Men Lasse var vaken och vi började resonera om vad vi skulle göra gällande kylen..vi står ju inte helt utan, men den andra är äldre och kan ju även den lägga av om vi har otur.

Kanske bäst att kolla på en ny så fort som möjligt.

Så när morgonens sysslor var klara så åkte vi iväg till Hågelby för att Nosa.

Carin hade gjort superbra gömmor och Z var duktig, men så jäkla gnällig hela tiden. Så jobbigt att det ska behöva hända något hela tiden. Hade önskat att hon kunnat koppla av mellan söken, men det går inte.

De hade köps in nya färgglada vatten skålar till de besökande hundarna i parken och våra fyra hundar Vilda, Honey, Z och Åberlix fick frågan om de ville ställa upp på bild för Hågelbys hemsida.

 

Tyckte att dessa två bilder på våra hundar blev så fina.

  


Hem med hundarna och sen blev det först en tur till Elon som hade vår frys och kyl men10 cm lägre.  Fortsatte till Elgiganten som hade en likadan fast det i vitt, men den var istället 5 cm högre än vår och den får vara som mest 3 cm högre för att gå in under skåpet.

Fortsatte till Maxi och vår äggleverantör.

Började känna mig vissen och det fick bli en mycket snabb vända bland massor med människor, men vi höll avstånd.


När vi kom hem så öppnade sig himlen och jag kände att det var nog vädret som utlöste min huvudvärk.

Var både trött och frusen på eftermiddagen, ville försöka sova lite innan middagen, men det gick inte.

Middagen var klar vid halv sex.  


Gott men alldeles för fett för mig.
Försökte än en gång få vila men det gick fortfarande inte att koppla av . Kollade på Idol men sen var det raka spåret upp till sängen och jag var så trött att jag mådde illa.

Men nu fast klockan är ung så måste jag få sova.

Godnatt










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards