Alla inlägg den 8 oktober 2020

Av Rehn/Hornesjö - 8 oktober 2020 13:26

Natten blev som jag önskar att den vore för jämnan. 

 


Efter frukost så tog Lasse och även  jag tag i gräsklippning. 

Bra mycket enklare än i augusti då gräset var meter högt. Fast jag blev trött ganska fort ändå och fattar inte hur Lasse orkar.

Jag tog sedan en liten 

promenad upp till allvaret för att filma. .Tyvärr kan jag inte lägga in dessa filmer från mobilen och någon dator tog jag inte ned, denna, gång

Den nya stugan bakom oss ligger vackert gömd. 


Planen idag var att äta kroppkakor på Morells eftersom det var torsdag. 

Men först skulle vi ta en tur upp till Sågen för det vi skulle handla igår på Snäckan sket sig eftersom de hade stängt för säsongen. 

Men även Sågen hade stängt och vi fortsatte då upp till ett helstängt Byxelkrok.  Vi hade tjejerna med oss så det fick bli en promenad och lite fotografering. 

På  hemvägen skulle det först bli Boa för inköp av garn och då passerade vi Morells som inte hade skylten med "idag kroppkakor", nu var inte klockan 12 ännu så vi tänkte att den kommer nog innan vi är tillbaka från Boa.. Jag frågade tjejen som har denna butik om  hon visste om Morells hade kroppkakor idag och fick till svar att de, slog igen i söndags. 

Tur då att vägen inte är alltför lång till Källa och ett besök hos Ninnis kroppkaksbod och egentligen mycket godare än Morells. 

Köpte två var och åkte hem och åt upp dessa, tyvärr utan både lingon och grädde. 

Kanske hade vi fått i oss varsin till, men då hade det bara varit okynnes ätande. 

Måste lära mig att göra dessa kroppkakor utan mjöl. 



På vägen hem från Löttorp var jag bara tvungen att gå in på Rosas för att handla lite gorgonzola till kvällens drink. 

Hittade även en liten skvätt konjak i en flaska så har vi tur så blir det fyra centiliter var..

Ville köra bilen lite, mest för att lära mig alla reglage och att köra en automatisk bil.

Detta var en baggis, men jag känner att det var svårt att veta riktigt var jag har bilen på vänster sida, får för mig att jag kör för nära vägrenen. Men detta blir väl en vanesak. 

När vi kom tillbaka så gjorde jag varsin drink på det lilla som fanns i konjaks flaskan. 

 


Sen blev det lite plock och undan ställning av de möbler vi tagit fram för dessa två dagar. 


Vid 17 tiden började det kännas kallt så nu gav vi upp och gick in och satte på TV.

 


Vid 19 tiden skulle det bli middag men eftersom vi hade ätit kroppkakor på dagen så fick det räcka med lite smått och en öl. 


TV fick bli 4:an hela kvällen eftersom vi bara har 1,2,4  och 6:an.

Klockan 23 låg vi i sängen för att lyssna på Karlavagnen. 










Nelll

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards