Alla inlägg den 2 januari 2022

Av Rehn/Hornesjö - 2 januari 2022 09:45

Så var det torsdag och idag var vädret inte alls roligt'

 

Även denna natt blev helt okej, men det var längesedan jag nådde upp till mina önskade 10 tusen steg om dagen. Men får sätta det som mål under nästa år.

Kände mig ganska okej idag så det fick bli en tur till pappa, munskydd och hålla avstånd fick gälla.

Passade på att göra en ostpaj innan vi skulle åka och eftersom jag vet att pappa gillar detta så tog jag med mig en portion till honom.  Tur var det, för när vi kom strax innan 14 så hade ingen varit där och serverat lunch.  Ostlådan var fortfarande varm så pappa fick sätta sig till bords och börja äta.  När han sitter och äter så hör vi hur en tjej komma in och ropar "hej Erik".  Pappa ropar tillbaka att du behöver inte ta av dig för jag har redan fått mat av min dotter.

Pappa frågar om det är hon som ska kommat till middagen, men får till svar att det är kvällpersonalen som kommer vid 17 tiden.

Passade på att ge blommorna lite vatten och kasta han sopor som tydligen morgonpersonalen hade glömt.


Hörde av mig till pappa vid 19.30 för att fråga om han fick någon middag, jodå, men redan klockan 16 hade de kommit, alltså en timme för tidigt i stället. 

Nu när jag hörde av mig så var kvällspersonalen där och skulle ordna för natten till pappa fast klockan bara var 19.30 Han har en stor skena som de sätter på hans opererade fot och när den är på så kommer han inte upp ur sängen, så det blir att ligga hela kvällen och kolla på TV.

Lagade lite riktig mat till oss det fick bli tunnskivad fläskkotlett med gräddsås, pressad potatis och smörstekta brysselkål.

  som vanligt framför TV:n

Avslutade kvällen med Beck


Nyårsafton

  Så var det ny dag igen.

Vi kom inte upp ur sängen förrän halv 8 denna morgon. Jag hade vaknat och kollat på klockan vid 5 tiden och somnade sedan om och drömde.  

Frukost till oss och hundarna innan jag började med att  göra en Frusen cheesecake till kvällen.

Sen en koll i kylen så att allt skulle finnas till kvällen middag. Fattades både dill och krusig sallad. Tog en tur till Lidl och handlade det vi skulle.. 

Hem och jag plockade ur oxfilén ur vacuumet, den var på nästan 2,8 kg och jag började med att skära av den tunnaste biten och tog ut 300 gram av mittbiten som jag ska ha till kvällen.  Sen blev det flera paket med oxfilé som vi får ta någon annan dag. Passade även på att ta en bit till gravning.

Pratade bort en stund i mobilen men sonen.


Vid13 tiden blev det att slå mig ner framför TV för att se på herrarnas masstart.

Hände inte så mycket under dagen, lite planering inför kvällen middag var det enda jag företog mig denna dag.

    Började med att göra iordning förrätten för att ha detta gjort innan jag skulle börja med middagen.

När sedan oxfilén stod i ugnen så satte vi oss till bords och åt denna fina hummar

                Klart att dessa tre var med vid bordet. Zlatan och Qling föredrog sina ben.

Sen blev det middagen på den fina oxfilé som jag hade köpt på Lidl

  Den blev verkligen helt i min smak, Lasse som vill ha sitt kött lite mer välstekt fick steka på sina skivor själv.

Sen satte vi oss framför TV:n och åt av cheesecaken som jag hade gjort på förmiddagen

  Tyvärr hade jag ingenting att lägga på denna, men den gick åt ändå.

på Lasse spelade bingo (när han inte slumrade till).  Jag kollade mest på mobilen och messade både pappa och barnen.

Det var fullt ös utanför oss hela kvällen. Visst skällde våra hundar en del när det small, men ingen är rädd utan det är nog mest att de tycker att de har rätt  att skälla.  De var ute ett par gånger på tomten och då sa de ingenting.


 

När klockan var 12 så gick vi ut utanför huset och kollade på alla raketer.

Vad som retar mig lite är att vi har ett förbud mot att smälla inom området, men detta är inte många som bryr som om.

Det lugnade ner sig ganska fort denna kväll och vi somnade rätt snabbt.


Så var detta år slut och en ny början på det nya året.

Inga nyårslöften detta är, lika bra det för det går aldrig att hållas.  

Men att ta viltspårschampionatet på Åberlix är något jag hoppas.

















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards