Alla inlägg den 15 januari 2022

Av Rehn/Hornesjö - 15 januari 2022 09:24

 

Så var det lördag och natten blev som den blev,

Vaknade med ett ryck denna morgon och hade haft en mycket konstig dröm

Hade blivit bestulen på alla mina sparpengar.  Var till banken och de sa att det var riktigt som det stod att jag hade 77 tusen och inte 2 miljoner som jag tyckte.  De förklarade att jag troligen hade haft någon hemma som hade skruvat på en skruv under min kopiator och då försvinner nollor när man överför pengar.

Ha ha, berättade denna dröm för Lasse när jag vaknade och sedan gick jag upp och loggade in på banken för att se om mina pengar fanns kvar.

Åkte iväg tidigt för att handla på ÖB, behövde både hundmat och ved.


Hem och var ute en del på tomten med hundarna.

  Mamma Yra och hennes söner Åberlix och Zlatan hade full koll på vad som händer utanför tomten.


Per ringde och sa att han var i Slagsta och undrade om vi var hemma.  Kul att äntligen få träffa sonen, inte ofta nu för tiden.   Det blev fika och en massa snack.


Dagen fortsatte med lite skidor på TV och lite annat.

Middagen blev god men ser väldigt äcklig ut på tallriken

 

Gjorde varsin gratäng i Airfryen, det blev med Lax till Lasse och Räkor till mig.

La spenat i botten och sedan mos och sås. Såg helt okej ut innan de skulle placeras på tallrik.


Kvällens TV blev Stjärnorna på Slottet och sedan ett avsnitt av Brottet.

Så var denna dag över.

SÖNDAG

 


Såg ganska okej ut när man kollade på detta i helhet, men 25 minuters djupsömn är alldeles för lite och det känns när jag stiger upp ur sängen.  Känner mig absolut inte utsövd fast jag sovit många timmar.


Vädret var ungefär som igår med sina 3 grader varmt och blåst.

Min andra blomma har nu börjat visa att knoppen börjar brista    och det har tagit väldigt lång tid denna gång, denna ska vara vit så vi får väl se hur den ser ut när den börjar slå ut ordentligt.

Blev i stort sett ingenting gjort denna dag och det berodde på att jag inte alls mådde bra.

Kände mig som jag vore överkörd av ett tåg. Alla som har fibro vet hur jag kände mig.  Fredagens spänningar av kylan gjorde sig redo igår och förvandlade min kropp och det kändes som om jag hade träningsvärk i hela magmusklerna.

Men att bara sitta stilla klarar jag inte så det blev en hel del på mitt gåband för att få igång kroppen


Hade planerat att göra en Moussaka och som de flesta vet är det en hel del procedur med att laga denna mat.

Skrattade lite för mig själv och tänkte på mammas ord som hon ofta sa när jag bodde hemma   "laga mat är du duktig på, men varför ställer du alltid till så mycket"  Ja till och med jag kände av detta när jag stod i köket med alla pannor, bunkar mm mm i köket.  Att tankarna var hos mamma var nog för att denna rätt var det godaste hon visste och som var planerad att mamma och pappa skulle äta hos oss, men de hann aldrig fram för mamma dog i bilen.


Men när allt var klart och Moussakan stod i ugnen så fanns det tid till att plocka in allt i diskmaskinen och städa.

Satte mig sedan ner i soffan för att kolla på skidor.

När jag äntligen kände för att ta mig ut denna dag så var det redan mörkt och regnet piskade mot fönstret.

Inte ens hundarna hade lust att vara ute.

Middagen var i alla fall god  och det doftade så gott av blandningen med vitlök och kanel.

Blir att göra i ordning en portion till pappa och åka över med i morgon.

Fick reda på något tråkigt på kvällen som gjorde att mina tankar fanns där.  Nu blir det tumhållning


Fortsatte kvällen med Farmen och sedan blev det några timmar med Brottet.


Så var denna dag över.  Hoppas kunna koppla av från tankar under natten.










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards