Alla inlägg den 6 januari 2022

Av Rehn/Hornesjö - 6 januari 2022 09:18


Torsdag 6/1-22

 

Så var det helg igen, så där mitt i veckan.

Natten blev helt okej, fast visst vaknade jag av några gånger av snöröjningen. Verkar som om killen som kör denna måste släppa ner skopan i marken precis utanför vårt sovrumsfönster, men jag ska inte klaga för det är skönt att det röjs.

Morgonmålet serverades vid 8 tiden och Åberlix sitter oftast som förstenad vid min sida och väntar på sin gröt

      . Jag tar alltid en portion, men äter bara ett par skedar själv och sedan får den stå och svalna innan jag ställer ner tallriken till honom.  

    och så fort den är sval så blir han så lycklig.

Som ni ser så har lilla Åberlix satt tänderna i min matta och det gjorde han igår kväll, men jag såg det inte förrän idag på morgonen och då kunde jag ju inte säga något.

Idag  blev det att stanna på hemmaplan. Ingen av oss ville handla.

 

Åt lite lunch på rester av gårdagen kyckling.


Var ute över en timme på tomten.  Lasse skottade lite snö och hundarna hade roligt.

                               

Blev lite bilder på hundarna i solen och kyla

Sen gick vi in och värmde oss framför en brasa och passade på att se tre avsnitt av den danska kriminalserien Brottet.


Blev en utegång till på tomten med lite lek innan jag började med maten.

Idag var det Lasse som valde mat.

 

Lasse är mer förtjust i pastrami till denna rätt, men jag gillar mina räkor.

Hade inte öppnat flaskan med bubbel på Nyårsafton så den tyckte plötsligt Lasse att vi skulle dricka upp.


Kändes kallt och ruggigt inne ikväll och veden var slut. Så imorgon blir det att åka och handla mer ved till kommande dagar.

Denna kväll avslutade vi tillsammans med Frost.


Så var det fredag igen.

 

Hade inte alls räknat med rött på ANS denna morgon, tyckte att både dagen och natten hade varit bra. Vet egentligen inte vad det kan ha varit som stört natten, men något måste det ha varit eftersom pulsen låg högre än normalt.

Men det mesta lugnar ner sig när jag har denna helt underbara kille vid min sida.

  När vi sitter vid frukostbordet och Åberlix vet att gröten som står på bordet är hans, så sätter han sina fötter i mitt knä och står alldeles tyst och stilla och bara väntar.  Kan inte med ord beskriva vad denna kille betyder för mig.

Riktigt kallt var det när vi steg upp och ingen brasa mötte mig denna morgon eftersom veden var slut.

Fick sedan på förmiddagen bli en tur till Jula för att inhandla ved. Lasse köpte ett par saker till och sen när vi kom till bilen för att lägga in sakerna innan jag ville in på ÖB och handla färskfoder, så frågar Lasse mig vad hans saker var som han hade köpt. Men jag hade inte tagit något från bandet.  Jag passade på att lasta in veden i bilen medan Lasse återvände till butiken för att hämta sina kvarglömda saker.

Sen började vi resan hem och när vi precis kommit upp på E20 så säger jag att "jag skulle ju handla på ÖB".  Jaja, mat fanns hemma så det var bara att fortsätta hem.

Lasse frågade om vi skulle till centrum, men jag avstod, orkade inte gå in i centrum för en burk med sparris, som var det enda som fattades hemma.

Gjorde ett par mackor var för att sedan slå oss ner och kolla på skidor.

Lasse ville ha stekta ägg och kaviar på sina   och detta är inget för mig, så jag skar lite gravad oxfilé   till mina, hade ingen lust att göra gravlaxsås så det fick bli senap och dill på dessa.

Sen var vi ute en del på tomten med hundarna.. Jag bestämde mig för att gå 10 varv runt huset så att hundarna skulle röra sig ordentligt, om jag står still så gör även hundarna det.

Sen blev det TV hela jäkla dagen. Fortsatte att se på den danska thrillerserien Brottet och det blev nästan 5 timmar som vi satt klistrade för det är så spännande och svårt att sluta se.

Planerat middagen hade jag gjort så jag kokade potatis till mos (som Lasse fick göra) och sen helstekte jag oxfilé som vi skulle ha, men nu fanns det varken champinjoner eller sparris hemma så det fick bli en väldigt tråkig planka denna dag.

  

Det smakade bra i alla fall, fast det fattades saker.  Sen blev det glass till efterrätt.


Efter postkodsmiljonären så slog jag åter på TV play och så blev det ett par timmar till med Brottet.

Hade en del att göra i köket innan jag intog sängen denna kväll.

I morgon är det lördag











Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards