Alla inlägg under juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 6 juni 2020 09:10

 

 
Idag är det Nationaldagen och vädret är inte det bästa, men  vad gör det, finns inte så mycket att göra iallafall
 
Idag vaknade jag i alla fall inte förrän kvart i sex och det kändes som om jag hade sovit hela natten.
Bestämde mig för att försöka hålla mig i sängen till halv sju, men det är inte lätt för så fort jag vaknar så vaknar även minnen till liv och det finns så mycket att tänka och fundera över.
 
Gick ner i köket och gav alla hundarna varsitt litet ben. Yra har fått för sig att äta sitt ben tillsammans med valparna, vet inte om det är något som betyder att hon ska visa dem. Vi har ju haft lite knasiga djur tidigare som tex. katten som bar in en levande sork till kattungarna och vår springer spaniel Fabiola som var till komposten och hämtade köttben och gav till de fyra veckors gamla valparna.
Djuren vet ju mer än vi hur det ska gå till.
 
Alla fick även springa ut på tomten för en liten morgonkiss och medan valparna åt sitt morgonmål så passade jag på att städa hagen. Inte för att det är så mycket att ta hand om, de är väldigt duktiga att gå på tidningen som ligger i det ena hörnet och fortfarande får Yra för sig att hon måste städa undan det bajs som inte jag hinner.
 
Sen satte jag igång frukosten, nja den hade varit igång ett tag medan jag gjorde lite annat, men när klockan var sju så kom i alla fall Lasse ner och vi kunde snart sätta oss till bords.
 
Fick för mig att rensa min garderob och jisses så mycket kläder som jag vet att jag aldrig kommer att använda.
 
Eftersom allt kändes tråkigt så gick jag ut och plockade lite rabarber och gjorde en paj.
   
Gjorde sedan varsin smörgås på lite som fanns kvar sedan går dagen.  Passade bra att bjuda Lasse på en macka och ett glas vin efter att han hade klippt gräsmattor.
 
 
Vissa av hundarna är som ett plåster på Lasse när det finns något på bordet. 
Vi satte ute ett tag men när mackan var uppäten så tog vi med oss vinglaset in och tog även en bit rabarberpaj med vaniljsås.
 Middag orkade jag inte tänka på så det fick bli en låda från Dafgård.
Fanns inget som tilltalade mig på Tv.
I morgon är det pappas födelsedag.
Får se hur det vi firar den.
God natt
 
Av Rehn/Hornesjö - 5 juni 2020 20:44

Vaknade upp till ett riktigt tråkigt väder

Började dagen med att åka till Maxi för att hämta en hummer som vi beställt.

Stor och fin var den men priset 280 Kr var lite väl häftigt tyckte jag, men Lasse önskade sig detta till middag.

Vet inte vad det var med mig denna dag, men jag har varit så trött hela dagen och säkert kunnat sova hur mycket som helst .

Vi tog i alla fall ut alla hundarna på baksidan. Zlatan tyckte att valparna var jätteläskiga, fast samtidigt var han nyfiken på dem och de själva gillade att jaga honom.

   

Har även frusit hela dagen.

Stod i valet och kvalet om jag skulle gratinera hummern och kom fram till att det i alla fall var lite mer mat.

 

Hade varken råd eller lust att köpa den tänkta oxfilén och inte hade vi orkat en sån middag heller efter förrätt med gratinerad hummer.



       men färskpotatis med smör och sparris det kunde vi inte vara utan. Det blev även lite kallskuret till detta.

Sen lite glass senare på kvällen.

Det enda som kändes fel var att det var för kallt att sitta ute.

Inget fanns det heller att de på Tv denna kväll.

I morgon är det nationaldag, vår äldsta dotter och måg har bröllopsdag,  min bortgångna faster "syster" Birgits 76 åriga födelsedag och även en till av våra bekanta har lämnat oss i torsdags endast 57 år gammal.

Får glädjas åt våra lyckopiller, de bitglada valparna.

Ia




  

Av Rehn/Hornesjö - 5 juni 2020 06:27

   Lite kyligare var det denna torsdagsmorgon när jag steg ur sängen, men i alla fall flera timmars sömn än vad jag varit van med den senaste veckan.

Det blev en enkel dag först så tog vi en grillad korv till lunch   och sedan efter att jag kollat på hem till gården så blev det en tur till Netonett för att handla skrivarpapper. Upptäckte när jag skulle skriva ut alla köpeavtal mm att papperet var slut, det enda jag hade hemma var färgade och jag vet inte om man får använda dessa.

 

Handla mat behövde vi inte i alla fall denna dag.

Hem och dagen fortsatte. Pappa kom på fikabesök och blev väl kvar någon timme.

 Blev en del fotografering av 5 veckorsvalpar och en hel del spring för dem på tomten.

       

Att smaka på blommor gilla de.

 

 

Tänkte att jag skulle öva Qling med lite promenad, eller vad man nu kan kalla det för, bara en kort för att träna honom i att sätta ner hela bakfötterna i marken. Men hans lycka över att jag öppnade grinden när han hade koppel på sig gick nästan över styr. 

Men det var ändå fast det blev en kort promenad till garaget så härligt att se hans lycka.

Dagen fortsatte fram till middagen då det blev en enkel låda med Mannerströms Wallenbergare

  Såg väl ganska bra ut när jag öppnade paketet, men någon tiopoängare var det inte.Färsbiffarna kändes för lös, såsen var  det massa små bitar av lök i och moset helt smaklöst.  Nej där vinner Dafgårds egna rätter.

Vi var i alla fall ute till klockan var 20.00 då jag ville in för att kolla på Badhotellet.

Senare på kvällen blev det Jägarna 2 och den var inte slut förrän efter 00.30 så det blev en sen kväll innan jag kom i säng.



New mail
Av Rehn/Hornesjö - 3 juni 2020 22:27

Undrar var söndag, måndag och tisdag tog vägen, men fullt upp har det varit i alla fall. Idag var det 6:e dagen i rad med besök för våra valpar.

Idag var det Tassan och Barbro som kom för att beundra barnbarnen.

Min dator strular en del på grund av att vi har dålig mottagning i huset och detta gör att allt tar så lång tid när jag ska lägga in bilderna eller filmer.

I morgon ska jag uppdatera hemsidan och Yras blogg eftersom valparna blir fem veckor.

Sen hoppas jag på några lugna dagar.

Qling blir bättre och bättre för varje dag och idag har han bara tagit sig fram på alla fyra benen ..

Nu säger jag godnatt

Ia 



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards