Direktlänk till inlägg 11 oktober 2020

Lördag med en del på agendan

Av Rehn/Hornesjö - 11 oktober 2020 07:00

Så var första natten i min jobbiga säng avklarad.

Timmarna blev i alla fall helt okej.

Hade en hel del att göra denna lördag.

Började morgonen som vanligt och sen när hundarna var rastade så gav vi oss iväg på en köprunda.

Vi hade ju tur med våra utställnings burar i bilen när vi skulle iväg till Öland.

Tyvärr var de i tajtaste laget eftersom de är helt raka och vi fick ta det ganska försiktigt när luckan skulle stängas för att inte krossa rutan.

Åkte i väg till Arken för att kolla på bilbur, har alltid fått köpa ny vid varje bilbyte.

Visst ville vi ha en krocktestad men varken jag eller Lasse orkade lyfta in en sådan i bilen och det är ett måste nu när vi inte har dragkrok att ibland kunna använda hela bagage utrymmet.

Så det fick bli en vanlig bilbur som passade precis..

Blev även två nya bältes hållare, den vi hade tidigare satt runt bältet och kändes inte så säkert. 

Fortsatte sedan till Dollarstore för lite hundgodis mm.

Sen till Eriksberg för inköp av ägg och lammkotletter.

Fortsatte till Hallunda för att spela en dagens dubbel och även handla lite.

Tyvärr blev det både Lidl och Supermarket eftersom det inte fanns någon fårost på Lidl.

Hem och gjorde en rabarberpaj till fikat eftersom pappa skulle komma på besök.

 

Fick både rosor och en flaska vin i namnsdagspresent. Pappa som hade namnsdag i dag fick bara paj.

När klockan var fyra så var Lasse helt slut och ville ta sig en timmes siesta.

Jag passade på att skala potatis till en gratäng och förbereda lammkotletter för grillen.

 

 

Det var väldigt stort lamm så kotletterna var mer styckade som Racks, vilket jag gillade

 



Det var jätte goda kotletter och detta var något jag längtat efter länge.


Skulle kolla Morden i Midsomer samtidigt som jag nystade garn som jag köpt i härvor nere på Öland, så det blev mest slötittande.





  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 16 maj 10:28

Torsdag  Åter en solig dag  Natten kändes toppen och när jag vaknade vid 5.30 så car det svårt att ligga kvar i sängen, men vill inte störa hundarna för tidigt eftersom de inte får gå ut före 7. Men det är alltid något att göra på mobilen oc...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards