Alla inlägg den 18 maj 2019

Av Rehn/Hornesjö - 18 maj 2019 22:11

Natten blev inte så bra, somnade i soffan och sen var det lögn att försöka somna om när jag kom upp till sängen.

Vaknade redan vid 12 tiden igen och hörde några prata på gatan, orkade inte gå upp och kolla men när de inte hade slutat att prata när klockan närmade sig halv 2 så var jag tvungen att gå upp och kolla. Det var nog någon tillställning i ett hus på jämna sidan för det gick folk ut och in genom deras dörr. Egentligen var det inte något som störde men jag kunde inte låta bli att höra deras röster.

Men jag somnade i alla fall till och sov lite halvdant fram till klockan var 5 och då kände jag att det var lika bra att stiga upp.

Vädret såg ganska lovande ut och när jag kollade på appen för Örebro så visade sig inget regn under dagen.

Utställningen skulle börja vid 9-tiden men vår domare i den ring som vi var i hade fått motorhaveri på vägen till utställning och skulle komma ca en timme för sent.

Det var 47 hundar Zlatan och sedan ytterligare 2 stycken innan Z, så det blev en lång väntan.

   

Det var mycket att kolla på och vi gick runt en del men satt även stilla och kollade på andra hundar.

                 

Men båda våra hundar skötte sig så bra i ringen, visst blev det lite konstigt i början för Zlatan som inte visste vad han skulle göra, men han klarade galant att stå på bordet och domaren fick både kolla tänderna och känna på kulorna utan att han reagerade negativt.

Lasse skulle filma båda hundarna när jag var inne i ringen för att jag ville se hur de rörde sig, det blev inte mycket men det räcker för att se det jag vill se


 
  Deras kritiker var hur bra som helst och jag fick även en massa muntligt beröm för dem båda.

   

Eftersom de båda vann i sina respektive grupper så fick Lasse hoppa in och ta Zlatan när det blev dax för Bir och Bim vinnare.  

Z     vann och blev Bir och Zlatan fick bli Bim denna dag, men domaren sa att denna kille kommer bara att bli bättre och bättre och nästa gång är det nog han som tar Bir.

Z   vann sedan gruppen och gick då vidare till finalen där alla grupper var presenterade och den nu nya finaldomaren började med att plocka ut den ena hunden efter den andra och så var vi äntligen bara 4 kvar och Z hade även tagit en finalplats   denna dag 

Åkte från utställningen klockan 14.50 och var hemma 16.50 och Lasse hade redan på vägen hem sagt att när vi har lämnat av hundar och fått in packningen så åker vi och köper Pizza.

Det har ju blivit en liten vana att vi gärna avslutar en utställningsdag med just Pizza

    så en tur till Hallunda för att handla .

Jag blev så sugen på en kebabpizza och Lasse ville ha en med tonfisk.

   

Satt ute under taket och åt och nu hade regnet kommit, men det gick lika fort över.

 

Just nu när jag sitter och skriver denna blogg har har jag ljudet av melodifestivalen som bakgrundsmusik.

Får väl se hur länge jag orkar lyssna på detta, för inte tycker jag att det är så speciellt bra.

God natt

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards