Alla inlägg den 11 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 11 maj 2020 08:12

 

Jag sa redan när jag vaknade denna morgon att natten varit bra och det visade även appen. Trotts att jag var vaken en dryg halvtimme vid fyratiden så blev det hyffsade timmar i sängen.

Senare än vanligt blev det även vid frukosten och då hade jag som vanligt koll på småttingarna vi mobilen

  som sov lugnt och stilla i lådan.

Fast ☀️ försökte visa sig så var det ändå inget väder som tilltalade mig.. blåst och kalla vindar är något som inte kroppen gillar. 

Fast det säkert har varit ett tag nu så var det först idag som jag såg trädet utanför köksfönstret i full blom.

Min längtan till Öland gör nästan ont, lugnet, dofterna och fåglarnas kvitter vill jag uppleva i en solstol på altanen.

Kände mig i alla fall glad när äldsta dottern berättade i går att hon vaknat utan feber och hennes man utan huvudvärk och hoppades nu att influensan var på väg bort.

Klockan 10 skulle Lasse på besiktning med vårt släp, funderare lite på om jag skulle hänga med, men insåg att det bara skulle stressa upp mig så jag satte mig vid datorn och klockan var 9,30 när Lasse åkte iväg ner till Vårby. Han skulle vara på besiktning kl 10.00 men var där redan 9,40 och döm om min förvåning när jag hör någon öppna ytterdörren före 10.00 Besiktningen tog fem minuter och kostade nästan 500 kr. Rätt bra timpenning.

Vi bestämde oss för att äntligen installera den nya boxen från Telia som anlände dagen före Valborg, men det hade inte funnits någon tid innan.

Inga större problem med installation, men eftersom det måste registreras hos Telia så skulle det ta ca 6 timmar innan den kunde komma igång.

Ringde Telia och fick 66 stycken före mig i kön, men kom fram redan efter 15 minuter och en kille som ordnade allt 

Så när klockan var 12 blev det hem till gården.

Nu skulle Lasse till Hallunda och skicka tillbaka den trasiga boxen och jag behövde köpa ägg, så nu ville jag fly hemmet för en liten stund och hängde med Lasse.

Ägg köper vi från Syrianerna vid Eriksberg och där är man oftast ensam, vilket var fallet även denna dag.

Parkerade sedan på baksidan av Hallunda centrum för att gå direkt in till Direkten för att skicka tillbaka paketet.

Allt var ganska lugnt och vi var snart hemma igen.

Det var skönt i solen och vi båda tog det lugnt i varsin solstol och väl inbäddade i filtar.  För ute måste jag vara.

Enkel men god middag

 blev det.

Även både glass och popcorn till Robinson.

Kände mig ganska uppstoppad när jag tidigare än vanligt bäddade ner mig för natten.

I morgon är det tisdag och då måste vi handla hundmat.

Ia



Av Rehn/Hornesjö - 11 maj 2020 07:18

Vaknar upp och kollar på klockan, den visar på 3,50 men vad var det som väckte mig, ingenting egentligen, alldeles lungt och stilla i valplådan och en djupt sovande mamma Yra i hallen.

Jag frågar henne om hon vill gå ut, men det verkar hon inte behöva. Häller upp 5 dl valpfoder i hennes matskål och lägger mig igen, tänker att hon får äta det hon vill vär hon känner för det. Tar inte många minuter innan hela skålen är tom och nu vill hon gå ut.. Lasse stiger upp och tar ut henne, kommer upp och säger att nu vill jag sova till klockan sju.

Ser hur hon hoppar ner i lådan och börjar dia sina små 

Jag somnar och vaknar 07,10.

Känns som en bra natt.

Idag är det bara 2 grader och det känns även inomhus att det är kallare.

Men vad hände under söndagen, det kommer jag nästan inte ihåg, men försökte i alla fall vara ute en del om så bara som vanligt på tomten

 Vädret växlade mycket och det satte sina spår i kroppen.

  men graderna var det inget större fel på.

Kunde inte låta bli att ta en bild på uteplatsen när det på morgonen dykit upp en bild från samma plats men för fem år sedan, i mina minnen.

   

Tro att jag gillar det bättre i dag, men saknar min pool.

Kunde inte heller låta bli att ta en bild på en grannes parkering 

Vi fick i början på veckan nymålade linjer och då borde väl de som har svårt att hålla sig på platsen kunna klara detta, Jo visst var det bättre än normalt, men.

Jag hade tagit fram 400 gr högrevsfärs för att göra varsin god hamburgare att lägga på grillen.  Men vi ville inte stå regnet så det fick bli i grillpannan i stället. Lasse fixade till ett gott mos.

Så gott blev det.

Kopplade sedan av i soffan för att kolla på Robinson och Kommisarie Morse

Valparna hade jag full koll på vi mobilen.

 


Sen var det dags för sängen i valprummet.

Ia



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards