Alla inlägg den 26 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 26 maj 2020 19:42

Födelsedag

Vaknade tidigt men lyckades somna om och sov till 07.20

Lasse var igång med frukosten när jag efter att gjort mig klar kom ner med en kasse fyld med valpar.

Efter frukost så var det dags att förbereda en smörgås tårta. Koka ägg, skala räkor och vispa grädden var det som var kvar att göra innan dekoration. Själva botten gjorde jag i går kväll så den skulle få ligga och gotta till sig under natten.

När detta var gjort så fixade jag ihop en smuldeg och sedan ut och plocka rabarber.

 

Nu var det dags att ta hand om valparna som skulle få vara ute dagen till ära.


Sen kom både pappa och Per för att fira mig.

 

De stora hundarna fick vara ute i olika omgångar eftersom Z fortfarande löper


Valparna var ute i stort sett hela dagen, men de sov mycket, det var inte så där jätteroligt i hagen tror jag att de tyckte.


Jag var jättetörstig hela dagen och det blev en hel del med dricka   

Tror jag nästan drack upp en hel flaska med cola, tur att den är sockerfri. 



Men när eftermiddagen kom och de fick komma in i sin hage i köket då blev fart på dem alla.

Vi skulle ta oss lite vin och smörgåstårta till middag, men jag var så himla mätt efter det vi hade ätit på dagen så det blev Z som fick min tårta.  


Jag som inte är van att äta feta saker kände mig både uppstoppad och illamående på kvällen.

Nu orkar jag inte skriva mer.

Ia




 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards