Alla inlägg den 12 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 12 maj 2020 08:00

Kändes inte alls kul att vakna till denna kyliga morgon

Tur att man kan se detta det första jag gör när jag slår upp mina blå.

 

Dagen började sedan med att väga de små och idag hade Åberlix passerat 300 gram, kanske inte så mycket om man jämför med syskonen som passerat 700 gram.

   Att Åberlix skulle få namnet den store i stamtavlan känns inte alls rätt nu när man ser honom, så jag spinner vidare på hans lilla hjärta på rumpan och ändrar namnet till    Åberlix  My Little Heart. 

Var tvungen att bege mig utanför grinden även denna dag eftersom hundmaten var slut och det då måste bli ett besök på både ÖB och Sea.

Försök med att sitta ute gick ganska fort, då isande kalla vindar gjorde att det inte blev många minuter.

Slökokaren fick jobba idag och maten denna kyliga dag passade utmärkt.

  En riktigt kryddstark chili con carne.

Sista avsnittet av Bäckström fick avsluta kvällen.

När jag skulle lägga mig så var jag tvungen att ta upp alla valparna för en liten koll och upptäckte att Åsa hade öppnat sitt ena öga.

Brukar märkas i lådan när detta sker för då helt plötsligt både ser och hör de oss och aktiviteten blir livligare.

Det blir spännande att se i morgon om flera öppnat ögonen.

God natt

Ia


   

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards