Alla inlägg den 29 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 29 maj 2020 08:19

Timmarna så riktigt bra ut fast det blev flera avbrott på grund av att valparna inte riktigt kunde komma till ro.

  

Så vi framme vid tiden för att valparna ska få träffa sina familjer.

 

Så här lungt och skönt såg det ut när vi satt och åt vår frukost. Annat var det i natt då Åsa fick för sig att leka och det ville hon göra utanför lådan. Jag vaknade av att hon gjorde tappra försök att komma över kanten på lådan, men mamma Yra stod utanför och morrade åt henne, men det var inget som tuffa Åsa brydde sig om.  Jag var tvungen att tvinga ner Yra i lådan och bry sig om dina barn så att jag kunde gå sova.

Alla tog då en liten skurk mat från mamma och somnade äntligen.

Dagen bara försvann i det lite kyliga men vackra vädret.

Hann med att bada och trimma av Qling och sedan behandla Z och Zlatan med Frontline. Båda dessa har haft många fästingar den sista veckan.

De andra två får vänta.

Allt var äntligen helt lugnt på hundfronten efter att Z sagt till på skarpen till Zlatan att nu var löpet över .

Lasse blev sugen på pizza till lunch så det fick bli en tur till Hallunda och Tjuren Bravo för att handla.

 


Något annat behövde vi inte så det var bara direkt hem och sätta tänderna i en helt underbar pizzabotten.


När klockan var 15 så kom Åshilds nya familj för att besöka sin lilla docka. De har tidigare haft hund efter Nemo och Emma (Qlings syster).

Tror att alla smälte som smör i solsken.

Det fick bli en enkel hamburgetallrik till middag

Hade gjort en räkcocktail som förrätt så vi hade något att äta medan hamburgaren låg på grillen och pommes i fritösen.   


Det kändes som en mysig kväll då alla hundarna var samlade runt oss i soffan igen .


Kvällen fortsatte sedan med Drömpyramiden och Leta Dance.

Två värdiga vinnare där John fick glasskon detta år.


Väntade på en leverans från Doggy som skulle komma med Bring. De skulle komma mellan 18-20. Vid halv åtta fick jag ett meddelande att de skulle komma 20.10 . så Lasse gick ut för att möta upp. Men ingen kom och  jag märkte att det kom flera samtal på min mobil som inte fungerar i vårt hus annat än med sms.  Tänkte att det var Bring så jag ringde upp telefonnummer på vår hemtelefon, men det var en otrevlig utländsk man som svarade "vad vill du mig" sen la han på.

Detta nummer dök sedan upp fem gånger till på min mobil och jag svarade nu med ett SMS då får jag svar att det är från Bring som ska leverera paket till oss.

Lasse som hade varit ute hela tiden och väntat hade sett en svart bil köra runt på gatan och nu var klockan 21,15

Så äntligen kom det, men då fick inte han ta emot paketet eftersom det var jag som beställt... Jaja, allt ordnade sig till slut.

I morgon vid 11 tiden kommer Åberlix familj för att träffa sin lilla kille.

De som vill se bilder från våra valpbesök får kolla på vår hemsida..

Nej nu är klockan mycket och jag ska lägga mig och hoppas att valparna ska sova istället för att leka.

Ia




Av Rehn/Hornesjö - 29 maj 2020 07:45

Så var det torsdag.

 

Lite kyligare idag men det blev i alla fall en hel del utomhus.



Men det ser bra ut hela veckan och något partytält hade vi nog inte behövt, men nu får det stå där och kanske göra någon nytta.

Det blev en tur till Jula för min stavmixer 

gav upp när jag skulle mixa valparnas torrfoder och eftersom jag som vanligt fick presentkort av mina föräldrar så passar det bra att köpa något jag behöver. 

Sen åkte vi hem och Lasse grillade varsin korv   och när den var uppäten så gick jag in för att se på Hem till gården.

Sen blev det en tur till återvinningen med massa skräp.

Handla behövde vi inte denna dag för det fanns fortfarande varsin låda snabbmat i frysen.

  idag blev det Angusbiff med potatisgratäng och beasås.  Det var ganska gott och jag måste få berömma Dafgårds rätter när det gäller kryddning.

På morgonen var Qling jätte bra och gick omkring inomhus med olika saker i mun. Så det kändes ganska bra och varje litet steg är en framgång. 

 På eftermiddagen var han fortfarande lika pigg och jag kunde inte låta bli att ta lite bilder på honom. 

Han har sovit mycket det senaste året, så egentligen är det ingen större skillnad för honom nu och då, han är med oss överallt och tar sig fram på sitt eget sätt.

Dagen fortsatte som vanligt och valparna var ute i sin hage i ca 1 timme.

När de kom in blev det fart på dem och de var säkert igång med att busa i en timme innan de somnade.

I morgon blir en stor dag för Åshild och hennes nya familj för då blir det ett första möte.

  Nu är klockan över 23,00 och jag hoppas kunna sova några timmar.

Ia




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards