Alla inlägg den 14 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 14 maj 2020 07:39

 

Natten blev okej men vaknade några gånger för att kolla till valparna.

Yra går ner i lådan ca 2 gånger varje natt och ger dem mat. Då brukar hon ligga hos den mellan 45 minuter och 1 timme.

Kul att gå igenom nattens timmar på appen där jag ser precis vad som händer.

Efter min egen frukost så satte jag mig på sängkanten och kollade på de ätande valparna.

 det är ett väldigt bestyr för Yra för innan maten ska man vara ren och fin

 

  men efter ca en halvtimme är de😀flesta nöjda och somnar tryggt igen vid mammas sida.

Lasse hade lust att jobba lite och behövde lite brädor som måste inköpas.

Klart jag hängde med på den resan till Bahaus.

Hem och klockan var bara 11, så jag passade på att gå in och göra en pizzadeg.

Klockan kvart i tolv satte Lasse på grillen för att grilla varsin korv till Hem till gården.

Vädret var okej med undantag av en snöby.

Var ute en hel del denna dag.

Gick in vid 17 tiden för att baka en n pizza

 

Att det blev just en vegopizza denna dag berodde på att jag upptäckte två förpackningar med cheveost som jag hade köpt till påsk, men den hade aldrig blivit använd. Nu var datumet passerat med ett par dagar så det kändes som om detta var ett bra alternativ till middag.

Det blev en väldigt god pizza som jag säkert kommer att ta patent på i mitt kök.

Hyvlad emmentalerost, tomater och cheveost varvat, sedan rätt mycket honung och färsk basilika.

Lasse var sugen på glass på kvällen men det kom ingen glassbil som han hade hoppats på.

Kvällen fick avslutas för min del redan efter filmen kl 22.00

Tog bara en bild på mina småttingar innan jag la mig 

 





   





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards