Alla inlägg den 23 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 23 maj 2020 08:31

 

Blev ingen bra natt fast jag lyckades somna i bra tid. Så denna dag är jag seg i både kropp och själ.

Men att vakna upp till denna syn gör mig iallafall ganska lycklig.


Sen blev det att få komma ner i köket och då blev det även lite annan mat, men det var mest Åsa som åt.

    fast lite intresserad av maten var även Åshild.

Planerna fanns på att denna helg kunna ta hit någon av valpköparna, men vädret sätter stopp för detta för inte kan vi sitta ute om det regnar och inne ska vi inte ens ha våra egna barn och barnbarn.

De hade lovat 20 grader och en stor sol till min födelsedag den 26:e, men även detta har nu ändrats till regn och rusk.. Det är inte lätt att leva i dessa jäkla tider, jag vill ha allt som det alltid varit.

Kände att jag ville passa på att åka till Maxi tidigt denna morgon för som vanligt märker jag att det är mycket som fattas här hemma.

Det gick fort och inte var det mycket folk heller så jag känner att jag fortfarande följer medicinalstyrelsen råd.

Ganska jobbigt är det hemma just nu med killarna som är galna efter en höglöpande Z.  Men henne har vi med oss hela tiden för hanarnas skull.


Lade varsin nötkorv på grillen till lunch.


Sen gjorde jag klart registrering av våra valpar. Så enkelt allt var när man kan sköta detta via webben och bankidé.

Nu är det betalt i alla fall och så hoppas vi att alla stamtavlor ska vara på plats den dagen valparna ska flytta.

Allt kändes så jäkla trist denna kalla och tråkiga dag, så det blev ett bra tag framför datorn, något som sällan händer nu för tiden.

Lite enkel middag blev det vid 19 tiden

 

En ganska tråkigt tallrik med rostbiff och potatissallad.

Såg på en film som Philip Hammar gjort om Tårtkungen i Köping.

Sen blev det lite kel med valparna innan de fick flytta upp för att sova.


Nu är klockan 22.15 och snart ska jag slå mig ner i soffan och kolla på Morden i Midsommer.

I morgon ska det bli varmare och då hoppas jag att även solen ska visa sig.

God natt

Ia









 
 
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards