Alla inlägg den 18 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 18 maj 2020 09:12

Natten blev bra och det märks att jag slappnar av mer och mer gällande valparna och Yra under natten.

Vakna upp till sol gör mig glad och lycklig.

Även att få börja dagen med att ta upp alla småttingar och pussa på dem, det finns det iallafall inget förbud mot.

    

När detta är klart så kan min dag börja.

  Lasse ville till Bahaus för att köpa en bräda. Men det var som vanligt en massa folk där och det gick inte att köra in. Jag passade  på att gå in och  förlänga vårt lotto på Maxi medan Lasse gick in på Systembolaget.

Den där brädan som Lasse ville ha måste han köpa så vi fortsatte till Byggmax, men det virket var så dåligt så vi bestämde oss för att åka därifrån.

Hem och vi jobbade lite på tomten. Z löper så man måste hela tiden tänka på att grindar är stängda när alla är ute.

Vi åt lite lunch och det fick bli resterna från gårdagen   det är bara vatten i glasen, men de enda glas jag hade lust att hämta.

Vi tog in tjejerna och när vi kommer ut så har Qling på något vis tagit sig över staketet och hade tydligen gjort sig illa någonstans för han blev som en passgångare och tog sig fram mycket försiktigt.

Dagen fortsatte och jag hade ingen aning om vad vi skulle äta till middag.

Gjorde en pizzadeg och tog hand lite saker i kylen som hade kort datum.

Så när sedan pizzan skulle bakas ut så blev det Haulomi ost, banan, tomater, kyckling och champinjoner. Men först en god tomatsås i botten.

 


Den blev mycket mastig och vi orkade bara en liten bit var.

Men den var helt okej.

Qling blev sämre var efter timmarna gick, men han var glad och viftade på svansen och ville gärna ha godis, men vågade inte lyfta på sig, så jag gav honom Metacam och hoppades att han skulle kunna koppla av och våga röra sig så vi kunde se var han hade ont.

Vi har varit med om detta med Qling två gånger tidigare och båda gångerna har vi fått instruktioner från veterinären att vila och Metacam är det bästa och båda gångerna har det blivit bra.

Men jag lider när jag ser honom bara ligga, det är ju inte så man vill ha det.

TV kvällen var slut klockan 00.40 och nu hoppas jag kunna sova ett par timmar.

Är inte Qling bättre när morgonen kommer så får det bli en tur till veterinären.

God natt.


 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards