Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 13 maj 2020 08:13

 

Inga minusgrader denna morgon men kallt och ruggigt ändå.

Denna dag fanns det inga måsten på agendan så det passade bra att få lite städat här hemma.  Något som sket sig när mina leder satte stopp för detta.

Om det var snö ovädret eller något annat som triggade igång värken har jag ingen aning om.

Men bara sitta ner på en stol fungerar inte så bra så jag bestämde mig för att sätta igång Expressen och tillaga en mustig tomatsoppa. Hackade en lök och två vitlöksklyftor som fick braseras i crockpoten tillsammans med smör.

Sen i med en burk fina italienska tomater, 2,5 dl vatten, en grönsaksbuljong, 1,5 dl grädde, lite honung, chilipeppar och salt.

Satte den på tryckkokare som fick jobba i ca 30 minuter.

Sen bara att köra igång mixern och njuta av smaken och den lena konsistensen.

Alltid retar det någon att vi tar ett glas vin till lunch, men det bjuder vi på.

  Detta är verkligen en super bjudrätt och hade vi inte befunnit oss i Coronatider så hade jag gärna öppnat dörren för några gäster.

Dagen fortsatte inomhus framför TVn ända fram till klockan halv fyra då jag gav hundarna mat.

Nu hade äntligen solen tittat fram och jag blev kvar ute till klockan var fem och det var tid att plocka fram middagen från kylen.  

Det blev oxrullader denna lillördag

Sen blev det Tv hela kvällen.

Gick och la mig klockan 22,30

Ia

  





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards