Alla inlägg den 24 maj 2020

Av Rehn/Hornesjö - 24 maj 2020 07:24

Så var det söndag

Igår kväll skulle jag lägga in filmen med valparna innan de togs upp till sin sovplats, men inget fungerade på min dator så jag gör ett nytt försök idag.

Tyvärr får ni inte se den, blev något fel via YouTube.q


Som vanligt vaknade jag alldeles för tidigt.
 

Dålig sömn, urusla steg, tur att i alla fall väder verkade vara bra.

Startade förmiddagen med att bada och trimma Z.  Önskar inte min värsta ovän en hund med denna päls.. Tovar sig direkt vid minsta fuktigt väder och är då tjock så det är svårt att komma igenom. Idag stod jag nästan i begrepp att ta trimmen över hela henne, vilket jag naturligtvis inte gjorde, men effileringssaxen fick jobba och tunnare blev i alla fall pälsen.

Ute blev vi hela dagen och fick även besök av sonen som fick se valparna.

Hade startat slökokaren med en hel fläskkotlett, så den fick jobba fyra timmar.

Så middagen blev inte på grillen utan direkt från grytan istället.

Gott smakade det.

Sen spelade vi även denna kväll bingolotto och Lasse vann en lott.

Sen blev det final av Robinson och vilken lycka det var att se årets vinnare.

En favorit från början, men trodde inte att han skulle ta hem vinsten.


Hoppas få sova lite denna natt.. har varit jobbiga dagar med löptik och galna hanar.

Hoppas allt är över till helgen då vi ska ha besök från fredag till måndag av valpköpare.



  



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards