Direktlänk till inlägg 16 oktober 2021

Fredag

Av Rehn/Hornesjö - 16 oktober 2021 08:04

 

Morgonens titt på appen talade om precis hur jag kände mig.

Fick bli en kraftig frukost denna dag också.

   

Alltid bra att starta dagen med lite mat i magen.

Det blev lite valp gos och städning på förmiddagen och inget annat blev gjort innan jag hade sett på Hem till Gården.

Lasse ville upp till Dollarstore för han var godissugen och sedan måste han köpa bajspåsar.


En tur till Hallunda för jag ville ha entrecote, men de har ingen fin i vår affär men den som fanns fick duga, orkade inte bege mig till Maxi eller Citygross.


Solen sken och det var ett fint väder när vi på eftermiddagen tog ut våra valpar för lite lek och fotografering


 

Det fina vädret varade i nästan 45 minuter men sen blev de plötsligt lite mörkt på himlen och den fullständigt öppnade sig med en rejäl hagelskur som sedan övergick i hällregn.

Det var bara för mig att springa in och öppna köksfönstret och sedan fick Lasse langa över valparna så snabbt det bara gick.


Lasse kom helt plötsligt på att han måste ha batteri till bilnyckeln och ville åter ta en tur till Dollarstore, jag hängde med och kände att nu ville även jag in och köpa något gott, brukar ju mest bli ostbågar när jag känner suget.

Men köpte i stället denna påse   och den satt jag i mig nästan hela innan kvällen var slut.


Vi bestämde oss för att äta lite senare efter detta godisätande, Lasse hade satt i sig en massa nötter.

Så vid 19.30 började jag med middagen som fick bli plankstek

   

med ett gott rödvin till som vi hade kvar sedan ett tag tillbaka då fick fick det som tack för lånet av vår släpkärra.

  Det fick även bli lite chokladmousse med det resterande rödvinet.

Vet inte vad som hände efter denna middag men redan när precis Idol skulle börja så slocknade både jag och Lasse i varsin ände på soffan.

Sov gott i nästan 2 timmar och det var ju inte alls bra, men bara att försöka hålla mig vaken ett tag så att inte natten blir helt galen.


I morgon hoppas vi på ett riktigt bra väder för då blir det valpköparträff på vår äng med senaste kullen.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 16 maj 10:28

Torsdag  Åter en solig dag  Natten kändes toppen och när jag vaknade vid 5.30 så var det svårt att ligga kvar i sängen, men vill inte störa hundarna för tidigt eftersom de inte får gå ut före 7. Men det är alltid något att göra på mobilen oc...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards