Alla inlägg den 4 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 4 oktober 2021 07:04

Första måndagen i oktober blev en mulen och regnig dag. 

Fanns lite på agendan som måste göras. 

Från och med idag ska det bliv slut på att bära valpar upp och ner varje  morgon och kväll. 

Så nu får valparna vara på nedervåningen  dygnet runt..

Var igång hela dagen och var bland annat till Arken i Tumba och hämtade lite valpkitt, sedan en tur till Hallunda och en tur in på loppis, men där blev det inget.

Hem och kollade på Hem till Gården och samtidigt förberedde jag mig för att göra kroppkakor som jag helt plötsligt blev sugen på när jag upptäckte att baconet snart skulle bli för gammalt.

Men att göra flera saker samtidigt är inte alltid så bra.  Satt i helt andra tankar gällande koktiden på kroppkakorna, var inställd på Ölandskroppkakor som ska koka nästan en timme.

Såg att kroppisarna hade flutit upp och de såg så fina ut, men inte tog jag upp dem förrän det nästan var försent

  och då var de nästan platta, men som tur var så hade inte fläsket ramlat ut.

När jag jobbar i köket så blir det alltid ganska varmt och det märks på hundarna som då slappar helt och hållet

  Det var inte lätta att se att det var 6 valpar i denna hög, men jag räknade deras nosar.


Senare på dagen kom även en leverans från Doggy.

Snart blev det i alla fall tid för att få lite middag och nu var det spännande att se om de var goda.

   

Att de var platta hade absolut ingen betydelse för det var nog de godaste kroppkakor jag har gjort.

Det visade sig att det inte var så mycket lingon kvar i burken så jag var tvungen att ta fram nya från frysen och blanda med socker och det var en rolig och god upplevelse att att äta dem kalla till maten.

Kvällen fortsatte och när vi skulle gå upp och lägga oss så vägrade Z att vara kvar i köket, så det var bara att bära upp även valparna denna kväll, fast vi hade tänkt oss något annat.

I morgon blir det besök av valpköpare

God natt








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards