Alla inlägg den 22 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 22 oktober 2021 08:26

Så var det fredag

Vaknade strax före fem även denna morgon, men lyckades i alla fall somna om till kvart över 6.

 

Inga större utsvävningar denna natt.

Ner i köket och insåg att idag var det mer att göra i hagen.  Valparna hade lyckats dra ur allt papper ur bajslådan och sedan även bajsat på flera ställen på golvet. Lasse fick ta hand om de stora medan jag i alla fall fick bort det viktigaste ur hagen.  Jag har så torr hud så att så fort jag sätter ner mina händer för att ta bort något i hagen så river valparna mig på armarna och jag börjar blöda.

Huvudsaken är att det mesta kommer bort, själva städningen kan jag inte göra innan valparna får gå ut så jag kan vara i hagen utan att bli attackerad.


Tog ut en och en valp i trimmet för att klippa bort päls på svanstippen, klippa rent runt tassar och nypa bort den elaka vassa klospetsen.  Men få den att stå stilla på trimbordet det går inte alls, de är bara nyfikna och vill upptäcka det som finns. Skulle helst ha velat bada dem också men det är för kallt ute tycker jag, det får bli när jag vet att de inte behöver gå ut på några timmar.


Tog ut valparna en liten stund innan vi åkte till Maxi för att hoppas hitta en fin krabba. 

Sen direkt till Hallunda för att se om det idag var färre med folk inne på Stadsmissionen.  Det var ganska folktomt idag och mina steg gick direkt till djur avdelningen, hade sett en del bra nosework saker som fanns igår och hoppades på att de skulle finnas kvar, men allt som jag sett igår var borta.  

Men vi fann i alla fall en sak till valparna och det var lite saker att klättra på

Naturligtvis ville vi hem och kolla igenom dessa och se om valparna tyckte det var kul


 
  Det var mycket annat som intresserade dem och inte alls så rolig leksak som jag trodde. Men sen ska vi ha dessa ute och då kanske det blir roligare.


Valparna fick nu komma ut ett tag igen och fick då även äta sin mat utomhus


  Lite roligare ute med dessa saker, men ingen direkt höjdare. Men de fick i alla fall vara ute rätt länge för sedan ville jag att de skulle sova minst en timme innan vi skulle få besök av Laila och barnen.

De kom vid halv 3 och jag var då tvungen att väcka upp valparna lite försiktigt för att de åter skulle få komma ut och nu få träffa lite barn för första gången.

Kan väl i alla fall lova att våra vuxna hundar blev överlyckliga, nja inte Åberlix som tyckte att det var lite väl mycket med folk som kom in på vår tomt och han är nyfiken men ändå väldigt reserverad, men det blir som tur är bättre och bättre.

Att väcka upp valpar är inga problem och det blev en mysig timme för barn och hundar


  Det fick bli ett bildspel av bilderna jag tog.


Det kändes riktigt kallt ute när de åkte hem och jag får nog börja fundera på att sätta på valparna ett täcke när de ska vara ute lite längre än bara några minuter.  Har inte provat de jag sydde för de såg så stora ut, men imorgon ska jag se hur de sitter.


Eftersom jag bara skulle ha krabba till middag så var det inget som måste göras iordning utan jag satte mig ner vid datorn och försökte börja rensa bland alla filmer och bilder jag har tagit under dessa 6 veckor med valparna. Varje gång vi har valpar så lovar jag mig själv att denna gång ska det bara bli lite enstaka bilder, men så filmar jag och fotograferar och naturligtvis blir det överfullt på min dator. Får nog bli en tur till NetoNet och köpa en till hårddisk, har bara 3 tidigare och de är fulla till bredden.




Middagen blev i alla fall inte sen denna kväll utan redan vid 17 tiden så stod krabbtallrikarna på bordet

  Krabban var välmatad och fin och det räckte gott med lite vitlöksbröd till dessa.  Hade även köpt Camembert för att göra en efterrätt men ingen av oss kände för att orka med detta, så den sparar vi till i morgon i stället.


Blev att sitta och kolla på Idol hela kvällen och när den var slut så bestämde jag mig för att komma i säng.

I morgon är det lördag och inget speciellt på agendan.





 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards