Alla inlägg den 7 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 7 oktober 2021 08:31

 

Natten blev inte alls som jag hade tänkt mig.  Gårdagens aktivitet var under allt kritik, så lite får jag bara inte röra mig, fast kroppen gillar det bättre än jag själv.

Idag var det inga besök av valpköpare

Vi åkte iväg tidigt för att handla lite. Blev nästan förvånad när jag insåg att klockan bara var 10,45 när allt var  avklarat. 

Lite titt på valparna   och såg hur en av dem hade lagt sig för att sova i leksakslådan.  Örjan upptäckte detta och ville göra brorsan lite sällskap.


Satt sedan vid symaskinen en del innan klockan  klockan 12 då jag ville koppla av med Hem till Gården. 


Fortsatte sedan att sy lite, tyvärr blir det mycket med handsömn för maskinen strejkar till och från

 

Men nu är i alla fall täckena klara och den dag då de kan ha dem så är det nog lite svalare ute. 

Denna kull får föreställa små leoparder.  Egentligen är jag inte så förtjust i att ha kläder på mina hundar, men samtidigt är det så himla kul att få sy dessa täcken till de kullar vi har under de lite svalare årstiderna.


En tur till återvinningen och Dollarstore

Klockan var nu näsrsn 3 och det var, 15 grader ute så det blev en halvtimme i dag också för valparna att vara ute. 


 

Ett par grannar gick förbi och fick se ett par av valparna som vi visade över staketet eftersom de hade hund med sig.
Är så himla trött hela tiden så det blir inte mycket gjort som tar på kraterna. Så idag fick Lasse sköta maten och då blev det en favorit hos mig, falukorv som får ligga och puttra i mjölk och kryddor.


 

  saknade broccolin, men det fick gå bra utan denna dag.


Slöade sedan framför TV och kollade på Alla mot Alla, Lasse höll på i köket och plockade i valphagen, såg jag på mobilen 
  Har lite svårt att inte hålla koll.


Så var även denna dag över.

Inger





Av Rehn/Hornesjö - 7 oktober 2021 08:09

 

Syntes på appen att man inte rörde sig så mycket denna dag. Hoppas det blir bättre under onsdagen då vi vid 12 tiden fick besök av Ölices nya matte och dotter.

De har väntat så länge på henne, men äntligen blev det en liten tjej som blir lillasyster till Christa 13 år (syster till Qling) och Traysi 10 år (efter Olga och Jackson).

När de kommer gamla besökare så blir det lite mer glädje även för våra vuxna som verkligen älskar att bli klappade och få mysa, inte minst då Qling och Yra som tycker sig känna dem ganska bra.


  Här hemma sitter alltid folk på golvet när vi har valpar.  

Så här såg det ut innan de kom


 

Ölice sov sig genom hela besöket och det var inte konstig för alla valparna hade både fått mat och lekt en hel del innan klockan var 12, men så fort de hade åkt hem så blev det fart på dem igen.

Kunde då inte låta bli att spela in en liten film och skicka till Elisabeth direkt efter att de åkt


 

När de nu var så uppspelta så var det lika bra att ta ut dem en halvtimme så de fick lite luft och röra sig lite.

Igår tog jag en lång film på dem men den gick inte att ladda upp så det blev stillbilder i stället, idag provade jag inte ens att ta en film utan även denna dag fick det bli stillbilder och då försökte jag fånga en och en så mycket som möjligt. Jag njuter verkligen när jag ser dessa snygga valparna, så perfekta i kroppen, korta och kompakta, precis som jag vill ha dem.


Vi bestämde oss för att inte åka och handla något utan vi tog det lugnt och kollade en del TV som vi hade missat på under gårdagen och idag.

Har alltid fiskpinnar i frysen till hundarna och jag frågade Lasse om han kunde tänka sig detta till middag och det var okej för honom, själv hade jag några frysta kycklingbitar som jag tog 

 


Nudlar och spenat och detta blev en helt okej middag som även smakade mycket bra.


Kvällen avslutades som vanligt med Alla mot Alla för mig, Lasse fortsatte att kolla på en film.

Men jag sa god natt.

I morgon är det en dag utan några måsten



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards