Alla inlägg den 17 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 17 oktober 2021 10:21

Så var det söndag

 

Blev som vanligt att jag vaknade alldeles för tidigt, men lyckades somna om och steg inte upp ur sängen förrän klockan var 7 denna söndagsmorgon

Solen sken från en klarblå himmel, men det var ganska kallt och jag ville inte ta ut valparna redan vid denna tid.

Hände inte så mycket denna dag, men vi var ute på tomten en hel del i det fina vädret.

Kände inte för att filma eller fotografera så mycket, men vi tog i alla fall en bildserie på valparna som denna dag blev 6 veckor   och idag sorterade jag varje bild för sig för att se vilken av valparna som var vilken.  Tar ju lite längre tid att göra så eftersom jag måste sitta vid datorn, men det kan vara roligt att se namnet och veta vilken valp som är vilken.


Det blev en liten tur till Hallunda för jag var så sugen på skaldjur och Lasse ville då ha Scampi. Räkor mm fanns hemma men så blev jag så sugen på Mangosås, något som vi åt mycket på 80 talet.

 

Mangosåsen såg ganska oaptitlig ut på tallriken, men den var ganska god.  Tyvärr var den påse räkor jag öppnade väldigt små räkor och det gjorde att jag fick fritera flera i varje deg, men vad gjorde det.

Vi fick äntligen öppna vår Cava flaska som Lasse köpte för att vi trodde vi skulle ha något att fira förra veckan.


Final på Mästerkocken och min favorit Eric tog hem vinsten.

Sen nya Solsidan och så avslutade vi kvällen med Bäck

Så var även denna vecka slut och i morgon börjar vi på nytt igen.











Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards