Alla inlägg den 16 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 16 oktober 2021 08:29

Så var det lördag och första gången alla valpköpare skulle få träffa varandra och även få en längre tid att gosa med sin lilla valp utomhus.

 

Natten blev ganska hyffsad i alla fall fram till klockan 03,34 då jag vaknade och trodde att jag inte skulle somna om.

Valparna och Z var kvar i köket under natten och jag hörde att Z gnydde men ville inte gå ner för då hade även valparna vaknat utan drog täcket över huvudet och försökte i alla fall att somna om, vilket jag gjorde fram till nästan halv 7.

Kallt var det denna morgon, bara 1 grad, men de lovade ca 10 grader under dagen.


Morgonens aktiviteter var samma som vanligt. 

Utfodring och städning för valparna.  

Den vår frukost innan det blev dags att även utfodra de  större hundarna. 


Klockan 10 var allt klart och nu började förberedelsen inför vår valpköpar träff . 

Lasse lastade bilen full med kompost galler, stolar och bord. 

Själv förberedde jag fikat och brödet som fixades igår. 

 

Sen blev det en tur för mig upp till ängen för att se till att allt var, som jag ville. 

     

Strax efter halv 12 var även valparna på plats i hagen och naturligtvis blev det 6 glada valpar som direkt började busa sig trötta. De som kom först hann se valparnas framfart innan de alla kröp in i sin bur och somnade. 

Som tur är så så blir de ganska pigga fort igen. 

   




Samtidigt blev det en ganska mysig stund för både valparna och deras mattar och hussar när de kunde få mysa med sin lugna valp i knät.  Först på plats denna dag var Yvonne och Rikard som ska ha lilla Öjvin som nu heter Morris

   

    


Strax därefter kom Lena, Ulf och Angelica som ska ha lilla Örjan, som nu heter Rambo

         

Sen kom Lotta och Thomas som hade åkt enda från Gnarp denna förmiddag och här blev det kärlek direkt , kunde inte låta bli att ta lite bilder på Lotta när hon kröp runt i det lite våta gräset med sin lilla Östen, han får behålla sitt namn

           



Nu var det Eva och Henriks tur att komma för att träffa sin lilla Öbbe, de har inte riktigt bestämt namn ännu
         

Elisabeths lilla Ölice somnade direkt i knät och Elisabeth hade inte hjärta att väcka henne. Troligen får hon namnet Alice.
Ömers husse och matte kunde inte närvara idag på grund av sjukdom, så lilla Ömer, som nu heter Polo fick nöja sig med lite kel av Lasse och mig.

När alla hade kelat och haft liten mystund med sina valpar så var det dags för fikat och då passade jag på att även ge valparna sin mat

 

Sen blev det lite mer kel och mys innan dessa två timmar var slut.

Kändes som en lyckad träff och alla verkar nöjda med sitt var av valp.

Nu var det bara för oss att köra hem valparna och sedan upp till ängen för att plocka ihop allt som vi hade haft med oss.

Fast man inte gör så mycket så tar det på krafterna och vi var ganska så slut efter dessa timmar som vi varit igång sedan klockan 7 i morse.

Jag var jättsugen på krabba, men att åka till Citygross tog verkligen emot denna dag och Lasse fick bestämma maten och då blev det naturligtvis pasta och köttfärssås

 

Sen blev det som vanligt Morden i Midsomer som är det enda som visas på dessa lördagar.

Känner mig trött och glad.

Inger

Ett litet bildspel från dagen med de bilder ni nu redan sett.


 







Av Rehn/Hornesjö - 16 oktober 2021 08:04

 

Morgonens titt på appen talade om precis hur jag kände mig.

Fick bli en kraftig frukost denna dag också.

   

Alltid bra att starta dagen med lite mat i magen.

Det blev lite valp gos och städning på förmiddagen och inget annat blev gjort innan jag hade sett på Hem till Gården.

Lasse ville upp till Dollarstore för han var godissugen och sedan måste han köpa bajspåsar.


En tur till Hallunda för jag ville ha entrecote, men de har ingen fin i vår affär men den som fanns fick duga, orkade inte bege mig till Maxi eller Citygross.


Solen sken och det var ett fint väder när vi på eftermiddagen tog ut våra valpar för lite lek och fotografering


 

Det fina vädret varade i nästan 45 minuter men sen blev de plötsligt lite mörkt på himlen och den fullständigt öppnade sig med en rejäl hagelskur som sedan övergick i hällregn.

Det var bara för mig att springa in och öppna köksfönstret och sedan fick Lasse langa över valparna så snabbt det bara gick.


Lasse kom helt plötsligt på att han måste ha batteri till bilnyckeln och ville åter ta en tur till Dollarstore, jag hängde med och kände att nu ville även jag in och köpa något gott, brukar ju mest bli ostbågar när jag känner suget.

Men köpte i stället denna påse   och den satt jag i mig nästan hela innan kvällen var slut.


Vi bestämde oss för att äta lite senare efter detta godisätande, Lasse hade satt i sig en massa nötter.

Så vid 19.30 började jag med middagen som fick bli plankstek

   

med ett gott rödvin till som vi hade kvar sedan ett tag tillbaka då fick fick det som tack för lånet av vår släpkärra.

  Det fick även bli lite chokladmousse med det resterande rödvinet.

Vet inte vad som hände efter denna middag men redan när precis Idol skulle börja så slocknade både jag och Lasse i varsin ände på soffan.

Sov gott i nästan 2 timmar och det var ju inte alls bra, men bara att försöka hålla mig vaken ett tag så att inte natten blir helt galen.


I morgon hoppas vi på ett riktigt bra väder för då blir det valpköparträff på vår äng med senaste kullen.








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards