Alla inlägg den 10 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 10 oktober 2021 09:51

 

Även denna morgon var det inte mycket att se som gjorde mig glad på appen. Men ibland är det svårt att tyda detta för jag tycker att det inte är någon större skillnad vad den visar, men ibland bra och ibland dåligt.

Hade inte så mycket mer på agendan denna dag än att invänta Örjans nya familj som skulle komma vid 13 tiden.


Att ta ut valparna kändes inte som ett måste, vädret var inte så bra och jag ville att de skulle vara aktiva vid deras möte med folk.

Vi jobbade lite inne i stället med ett nytt pussel.  


  Hade lagt ett par bitar med levergodis i ett par av facken och det var kul att se att de kände doften av något nytt.

Men det tog på krafterna och lilla Öbbe somnade med huvudet på spelet när de letat ett tag

 



Så kom då den lyckliga familjen och fick äntligen träffa sin lilla kille.

Vi satt och pratade om en hel del och jag glömde helt bort att ta några gulliga bilder. Så när de skulle gå så var jag tvungen att ta ett par i alla fall på familjen med sin lilla Örjan, som kanske får namnet Rambo om de kommer överns om detta och det är ett namn som passar honom ganska bra.

       

När de hade åkt ville Lasse iväg till centrum och sätta en dagens dubbel.

Passade på att gå in på Lidl och köpa lite gorgonzola.


Hände inte så mycket mer denna dag och middagen blev lite hopplock med strimlad fläskkotlett och grönsaker

   

Bestämde mig för att ligga kvar i soffan och sova denna natt för jag orkade inte bära upp valparna.

Söndag

 

Om natten blev dålig på grund av att jag låg kvar på soffan, vet jag inte. Men det blev ingen rolig natt. 


Idag var det ingen bra dag för min kropp. Tror inte att det fanns en enda led som i inte värkte. 


Började i alla fall morgonen med att släppa ut valparna på köksgolvet så att jag kunde städa hagen. 

Sen blev det en tur till centrum, hade sett på Stadsmissionen att de hade en kattunnel och om de  fanns kvar så skulle jag köpa den till valparna.  Den fanns och den var helt ny i sin förpackning. 


Hem och gav valparna en skål med Yougert medan jag plockade upp tunneln ur förpackningen.  

Nu skulle de få sin 5 veckors present. 


 
 

Oj vilken  lycka det blev och alla ville undersöka den. 


Efter denna lekstund så somnade de gott. 

Tog äntligen tag i att lägga på täcket på poolen och helt plötsligt hoppade Åberlix upp på den och höll på att rasera det vi hade gjort. 


Gick sedan in och satte oss och kollade på Morden i Helsingör. 


Vi 17 tiden var det dags för middagsplaner.

Hade tagit fram både köttfärs och kantareller. 

Det blev en god middag. 

 

Såg lite trådigt ut på tallriken denna dag, men gott var det i alla fall 


Sen fick valparna sin mat och sedan blev de utsläppta i köket och leka igen med sin  tunnel innan vi bär upp dem till övervåningen. 


Såg  en Beck-film.   Tycker bättre om de gamla. 

I morgon är det vardag igen och den kommande veckan känns fullbokad

Godnatt











Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards