Alla inlägg den 29 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 29 oktober 2021 08:27

 

Blev bättre än jag trodde.  Tyckte jag mest legat och funderat denna natt, något som jag alltid gör inför en valpbesiktning, känner alltid lite oro i kroppen fast jag ser hur perfekta valparna är.

Hade lagt ut frottéhanddukar på golvet i hagen istället för tidningar, mest för att de var nytvättade och hade ingen lust att de skulle springa runt i bajs och kissiga tidningar under natten.'   Detta visade sig var bra, för i natt hade de i stort sett bara använt sin låda.  Vilken skillnad det var även för mig och min allergi när det inte var blöta tidningar.

När de nu var så rena och fina så fick de ner sina leksaker i hagen, som de ska få med sig med lite doft när de flyttar


  Någon utegång hann vi inte med innan vi skulle till veterinären. Skulle vara där redan klockan 10,00 en ganska dum tid egentligen eftersom vi har de andra hundarna att ta hand om också.
Men vi kom iväg i tid och efter en del kånkande av burar in till veterinären så var vi äntligen på plats.
Allt gick bra och valparna var lika busiga som vanligt så veterinären skrattade och sa att det var riktigt bråkiga som inte ville stå still på undersökningsbordet, nej de var mer intresserade av vad han hade i handen både när det gällde stetoskop och sprutor.  Ingen brydde sig om vaccinationssprutan, men alla reagerade mer eller mindre för chipmärkningen och det kan jag förstå, denna lilla kropp och denna stora nål som ska in i vovven.
Men med lite kycklingköttbulle direkt efter så var det lika fort glömt.

Alla fick en OK spruta också.
När vi kom hem och släppte ut dem från sina burar så var de alla så kissnödiga innan de direkt somnade som klubbade selar.
Sov sedan över sin måltid, men strax efter 13,00 var alla på gång igen och fick då sin mat och sedan fick de alla gå ut och inte märktes det något av vad de varit med om


 
  Det blev inget mer för oss denna dag och jag hade mat hemma så vi behövde inte handla.

Hade bestämt mig för att ha något med fläskfilé med vad hade jag inte tänkt ut.  Men hade kvar tomatsås sedan kvällen innan och panerad fläskfilé är allt gott.  Kokade blomkål till detta och hoppade potatis.


Släppte ut valparna i köket mellan klockan 21.30-22.30 och det var fullt ös hela tiden.

Klockan 23,00 när vi släckte lampan hos dem så var de fortfarande lite fart på dem, men det tog inte lång tid innan de alla sov.

Nu är Yra precis som vanligt igen och springer fort upp för trappan för att hitta bästa platsen i vårt sovrum.

Vet inte vad det var som gjorde henne så deppig ett par dagar, men olustigt kändes det och jag ska medge att jag var riktigt orolig att det var något fel.

Nej nu blir det natt för mig.

God natt










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards