Alla inlägg den 18 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 18 oktober 2021 08:28

Måndag igen och även denna dag sken solen tidigt på förmiddagen

 

Enligt detta diagram var gårdagen och natten under all kritik.  Får väl hitta på något under den kommande veckan som jag göra detta lite bättre.


Tog ut valparna mellan 11-12 på förmiddagen. 


Idag blev det äntligen en tur till pappa. Han har så fint där hemma och när vi kom så luktade det gott kaffe.  Han hade som vanligt dukat fram med finporslin.  Ja det är en fröjd att se hans hem som inte har ändrats sig ett dugg sedan han förlorade sin högt älskade Eivor, min fina mamma. 


Det blev bara någon timme men jag hann med att hjälpa honom avsluta sitt bredband.  Han får nöja sig med mobilen och den fungerar bra att använda även till FB, något som han fortfarande gillar att besöka. 


Blev även en tur till Hallunda för inköp av Bruna bönor och falukorv.

Dagen var annars inte alls rolig för mig för idag slog värken till i hela min kropp igen och då får jag lägga allt det jag planerat åt sidan. 


Tog sedan ut valparna igen vid 15,30 och det var återigen full aktion i hagen. 


Sen blev det middag och tur var att jag hade tänkt mig något lätt för Lasse fick stå för middagen för just vid den tiden värkte min kropp som tandvärk

   

Det var i alla fall gott och helt i min smak.

Kvällen avslutades som vanligt efter Alla mot Alla.

Tisdag

 


Så här skulle det se ut varje morgon.  Känns så bra när jag ser alla gröna markeringar.  Att jag inte fick så många steg under gårdagen visste jag för det klarade inte min kropp av.

Vi låg även till klockan var 7.15 i morse och det är så skönt att våra hundar sover lite längre nu inför kommande vintertid.

Ställde ner maten till valparna direkt när vi kom ner så att jag fick byta tidningen i bajslådan utan att bli attackerad av små bitande valpar. Kan nog göra reklam för Salve Kvik

Sedan fick de prova lite balansövning och det var kul, tycker de

      Hade även tagit en liten film.


 
  Det blev bara inomhus aktiviteter hela dagen.  Varken vädret eller tiden räckte till för att vara ute med valparna. Lasse ville som vanligt iväg och handla lite och även till återvinningen, så jag hängde med men var mest kvar i bilen eftersom mina knän strejkade denna dag.


När det är sådana här dagar när inte kroppen vill som jag vill så får det bli en hel del sitta stilla i soffan framför TV:n och det är egentligen inget som jag gillar.


Middagen fick bli korv även idag och inga grönsaker blev det

  men stroganoff är alltid gott och lättöl passar bra till detta.


Det blev som vanligt att hoppa i säng strax före midnatt och ikväll passade vi på att lägga in våra tyngdtäcken i sängen, så nu får vi se vad natten säger om detta.  Kan i alla fall säga att kraften i mina armar tog helt slut efter att vi fått i två täcken i påslakanen.


Onsdag

 

Natten blev ganska bra att sedan sov timmarna inte räcker till har bara med mig att göra.

Efter frukosten så fick valparna komma ut med Lasse medan jag städade hagen.


  De gillar verkligen det våta gräset.

Blev som vanligt att vi inte kom iväg förrän efter att jag sett Hem till Gården.

Det enda som fattades idag var mjölk och ägg, men ganska så å viktigt.


Hem och ytterligare en tur ut med valparna.


 

Det hann bli två turer ut på eftermiddagen för vädret var ganska skönt.


 

Har faktiskt gjort en meny denna vecka och det blev även denna dag korv.

Men ingen vanlig korv utan en fin lammkorv som stektes i slantar tillsammans med persilja.  Sedan serverades detta till pasta tillsammans med getost och ett gott lite kraftigare rött vin. Det var ju i alla fall lillördag

Helt suveränt var det.

Kvällen blev som vanligt att vi satt bänkade framför TV:n


I morgon är det torsdag igen och då öppnar en ny stadsmission i Hallunda centrum. Butiken är på hela 1000 kvm, vet i alla fall en i vår familj som gärna vill dit och jag hänger väl med och ser om det finns något kul.


Ska bli spännande att kolla appen i morgon bitti, men den får ni inte se förrän om ett par dagar.

God natt








  











Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards