Alla inlägg den 23 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 23 oktober 2021 08:44

 

Ja denna natt skulle jag helst vilja glömma.  Kom i säng bra och trodde jag skulle somna direkt, men det var svårare än jag trodde, men blundade i alla fall.  Vaknade och trodde klockan var 5 som vanligt, men den var bara 01,59 och jag bestämde mig för att gå upp och ta lite hostmedicin eftersom det hela tiden kittlade i min hals.  Z hade hoppat upp i min säng när jag kom tillbaka och jag hade ingen lust att ta bort henne. Sova gick inte och jag låg och hostade och vred mig i denna säng. Kollade till lite då och då på klockan och såg att den nu i alla fall hade hunnit bli nästan 3 så nog hade jag slumrat till en del.

När jag sedan vaknade till igen så var klockan i alla fall nästan 6.

Vet inte om det var min allergi som jäklades i natt bara för att tjejerna var i vårt sovrum.   Lasse hade tagit upp dem i går när vi skulle lägga oss och egentligen vill jag ha helt hundfritt i sovrummet, vet ju att jag när vi har valpar är extra allergisk , men när jag vaknade så var jag helt igensvullen i både hals och näsa, en molande huvudvärk och ögonen kliade värre än vanligt.

Eller så kanske det är en förkylning på gång.


Igår morse hade ju valparna inte använt sin bajslåda speciellt mycket utan den verkar helt plötsligt ha blivit något som de vill leka och sova i, så denna natt la jag ut tidningar även på golvet och det var nog tur för inte en enda liten korv i lådan men tidningarna var fullbajsade.


Strax efter 9 så fick valparna gå ut och idag var det dags att få prova på att leka i kläder. 

Jag trodde att de, skulle vara alldeles förstora, men jisses vad, de måste ha vuxit de två senaste veckorna.. 

       
 

Det var ingen som protesterade när jag satte täcket på dem utan de lekte som vanligt, klart att de drog och slet i varandras kläder och när de hamnade på rygg blev de lika hjälplösa som en sköldpadda. 


Det tar på dem när de får vara ute denna ca halvtimme och då somnar, de så gott när de kommer in och vi kan med gott samvete lämna den och åka och handla. 


Hade bestämt mig för att göra en riktig matig pizza till middag, så jag behövde handla lite jäst och fläskfilé. 


Hem och kollade på storslalom. 

Sätt sedan även idag en massa tid vid datorn för att rensa bland bilder på både datorn och molnet..  


Vid 16 tiden var det återigen dags, för småttingarna att få gå ut. 


 

De bilder jag tog nu är till valp köparna och då jag lagt över dem så måste de kastas för jag har fortfarande inte lyckas rensa min dator helt. 


Sen blev det dags för mig att ta mig ann pizzadeg en som stått och jäst många timmar. 

 
Det blev en pizza med fläskfilé, mozzarella, kabanossen, tomater . 
Ganska god om jag får säga det själv och framförallt väldigt billig. En hel långpanna med massor med fläskfilé och annat gott för bara ca 60 kr.  För oss blir detta två middagar.

 

Hände inte så mycket mer denna kväll. Hade funderat lite på om vi skulle spela bingo, men det var inget vi kände för när kvällen kom.


Blev som vanligt på lördagen att vi kollade på en gammal Morden i Midsomer,






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards