Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 13 oktober 2021 07:45

 

Så var det lillördag igen

Såg ganska hyffsat ut på appen, men klart det vore skönt att få sova i ett sträck fram till i alla fall klockan 6.


Valparna sover fortfarande i sin lilla låda på natten och det är helt fantastiskt att den lilla hörnan med tidning är den enda de använder, resten av lådan är ren och fin. 

Samma i hagen, där har de sin låda med en tidning i och där bajsar de alltid.. Kissa gör de ibland även där det inte finns någon tidning, men det är lätt att snabba av. 

Efter frukost så blev det städning av valphagen.  Alla valparna var på köksgolvet och hade roligt med sina leksaker och toarullar.

Efter denna lek blir de ganska trötta och då passar det bra att klippa klor och tassar.. de får så fina runda tassar när päls tofsarna försvinner.

Vid 10 tiden var det dags att bege oss till KS, idag skulle Lasse träffa läkaren igen för att  bland annat få svar på senaste skiktröntgen och det är alltid jobbigt. 

Men Lasse kom ut med ett stort leende och berättade att det var bra. 

Att allt stannat upp är okej, men när även tumören minskar om så bara  någon mm så är det ännu bättre.. och så var det idag. 


Hem och kollade på Hem till Gården och sen tog vi ut  valparna en halvtimme  . 


 
 
 

Lasse ville till systemet och köpa en flaska Cava för att fira det goda resultat och även Zlatans viltspårsprov.. Men till gårdagens Moussaka passar inte detta, så vi sparar den tills nästa gång vi har något att fira.. 


Vid 16.30 tiden var det mat för alla hundarna och efter detta fick även  valparna komma ut och bajsa av sig.

     

Nu orkade jag inte ha kameran med mig så det fick bara blir dessa tre bilder


Blev inte så mycket mer gjort denna dag för både Lasse och jag somnade i soffan 

Middagen fick bli rester på Moussakan

 


Blev lite TV som vanligt fram till klockan 23.00


Torsdag

 


Ingen höjdare idag på denna app.
Men idag var det en hel del på agendan som vi skulle göra så det var lika bra att starta med en bra frukost

  så vi bytte ut filmjölken till gröt istället.

Sen var det den vanliga sysslan på morgonen, allt man gör när det finns både vuxna och valpar i huset.

Efter att hundarna fått sin måltid och även valparna hade hunnit ätit och varit ute på köksgolvet ett tag så bar det iväg till HS.  I går när Lasse skulle till KS så upptäckte han att han helt hade glömt att lämna blodprov på måndagen, så det blev istället att åka och göra detta idag.

Eftersom vi skulle iväg på eftermiddagen och göra ett nytt viltspårsprov med Zlatan så måste det mest bli på förmiddagen.

Hem och släppte ut hundarna och även valparna fick vara med Lasse medan jag städade deras hage ordentligt.

Sen fick jag för mig att jag skulle ta lite ståkort på dem och tänkte att om jag håller de i halsbandet så borde de kunna stå snyggt.


  Nu blev det inte alls som jag ville och det blev bara ett roligt bildspel på helt ointresserade valpar fast jag hade en köttbulle i handen.

Fick sedan reda på att det inte kunde bli något spårprov för Zlatan denna dag, det var lite tråkigt men inte så mycket att göra åt. Domaren kan ju också få förhinder.

Hann sedan med att se Hem till Gården innan vi skulle ta en tur till Hallunda för att handla lite.

Valparna hade nu hunnit få lite mat i magen och jag hade hoppats att de skulle vara riktigt trötta när vi åkte iväg


  Men innan så gjorde jag rent och la in nya tidningar i deras bajslåda och det är ju spännande när det kommer nytt i lådan, så det satte genast igång dem med att busa.

Vi lämnade dem i alla all och det blev rätt lugnt där hemma såg jag på appen.

Men när vi kom hem så hade vår andra lilla pappers sabotör hittat en låda som jag inte hade lagt in till valparna


  Men vad säger man när man har detta lilla charmtroll i huset.


Blev senare en liten film på småttingarna i hagen


 

Som vanligt hade vi helt glömt bort att äta någon lunch så det fick bli lite smått och gott och lite TV tittande .

Dagen fortsatte fram till middagen och idag blev det något speciellt

 

Inte egentligen så konstig middag för det var bara kycklingfilé och råstekt potatis men jag gjorde denna kyckling i min crockpot och då blev kycklingen som pulled pork och supergott.

Dagen är nu nästan slut och klockan är 21.00 och jag ska sätta mig ner och kolla lite på TV fram till 23.00 som alltid.

I morgon är det fredag igen och det finns en del på agendan, bland annat lite förberedelser för lördagen då valparnas mattar och hussar kommer på besök.














Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards