Alla inlägg den 5 oktober 2021

Av Rehn/Hornesjö - 5 oktober 2021 09:06

       

Lite från natten och gårdagen är alltid kul att se tycker jag.

Idag var det en jobbig morgon för Z för hon har så mycket mjölk så det stockar sig hela tiden och klart att det då även gör ont när valparna ska dia.  Så jag satt först med henne i 30 minuter och bara masserade hennes stora klumpar för att försöka få fram spenarna ordentligt så att valparna skulle kunna suga.

Sen satte jag mig med dem alla i 30 minuter till och de drog och slet i henne men hon är så tålig och säger ingenting och tycker nog att det är skönt med mitt stöd.

Men det är fortfarande massor med förhårdnader kvar och det blev många stunder som vi satt tillsammans bara för att massera.

Tyvärr så är det svårt att få henne att inte tigga mat, men vi försöker vara stenhårda med att inte ge henne något, men det gör ont i mig, men desto mer i hennes tuttar, så det är bara att vara hård och ge kärlek istället.

Det blev inte riktigt bra förrän sent på kvällen och Z vågade då ge di igen.

Valparna fick vara ute för första gången idag.  Jag släpper alltid ut valparna vid 4 veckors ålder och det oberoende av årstid.  Är det kallt blir det täcken på, något som jag har sytt även till denna kull, men idag var det 15 grader varmt och uppehåll så då behövdes inga täcken


  Efter ca 30 minuter så var det dags att gå in och då var det skönt att krypa ihop tillsammans

 

Sen blev det lite lugnt på valpfronten fram till kvällen då det blev besök av de som skulle välja mellan Örjan och Ömer'

 

Lika bra att vila innan detta möte tyckte dessa två. Den lilla Örjan och den stora Ömer

     

Mycket med gullande blev det och tjejerna var kära i varsin valp, så nu blev ju undran om de verkligen kunde välja för de hade gärna tagit båda två.  Men valet blev till slut Ömer den stora killen.


När de hade åkt så blev det en snabb middag med stekta kroppkakor.

Så var det som vanligt TV hela kvällen och en hel del massage av Z tuttar, som i alla fall inte hade några förhådnader kvar när natten kom.


I morgon kommer Elisabeth för att få känna på sin lilla tjej, som de har längtat efter länge.








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards